chefersexliv
Krönikor

Cissi Elwin: Fixa sexet!

”Närhet, ömhet, kärlek och sex inte är en lyx utan rent livsnödvändigt för att vi ska må bra”, skriver Cissi Elwin i sin senaste krönika.

suadd
Suad Ali

Suad Ali: Tjuvlyssna – och se vad som händer

Det kan bli oväntade möten – när vi tillåter oss att titta upp från mobilen. Suad Ali skriver i sin krönika om att magin alltid ligger i de små sakerna.

webb_rekrytering
Sponsrat Chef + Linkedin

Proffsknepen: Så lockar du talanger på Linkedin

Rekryteringsjättarna Spotify och Experis vet hur man hittar talanger och maximerar effekten av Linkedin. Här delar de med sig av lärdomarna som ger ett försprång i talangjakten.
cissinya
Krönikor

”Vi tog en titt — rakt in i framtiden”

Att skrota affärsplanen och i stället titta fem år fram i tiden. Det skriver Cissi Elwin, chefredaktör och vd, i sin nya krönika.
mia_trapp_4cmyk
Krönikor

Mia Törnblom: Hur inkompetent är du?

Vad du säger som chef har stor betydelse. Om de vi kommunicerar med inte förstår vad vi menar, spelar det ingen roll. Och i värsta fall känner sig personen korkad eller exkluderad, skriver Mia Törnblom i sin nya krönika.
Krönikor

Cissi Elwin: Ӏr mellan halleluja Рoch oro!"

Cissi Elwin inspireras av att fler börjar jobba agilt – men har en oro för en backlash där företag gör om för att nå kortsiktiga vinster. Det skriver hon om i sin nya krönika.
petter_stordalen_kronikabildb-2
Petter Stordalen

Stordalen: ”Världen behöver mer galenskap”

Petter Stordalen förväntar sig att hans personal ska tänka utanför boxen, överraska och vara kreativa. Därför har Clarions ledningsgrupp strategimöte iförda medeltida kläder, skriver han i sin nya krönika.
suadbyline-2
Suad Ali

Suad Ali: "Inga ord kan beskriva skammen"

Att vara svensk medborgare, men ändå bli utsatt för extrakontroller på internationella flygplatser. "Skammen som jag kände över att bli särbehandlad på det sättet", skriver Suad Ali i sin senaste krönika.
nyhetsbrev-9

Missa inget!

Chefs populära nyhetsbrev Ditt ledarskap och Din karriär samlar varje vecka det bästa från Chef.se.
  • Konkreta råd i ditt chefskap
  • Användbara metoder och verktyg
  • Relevanta erbjudanden

petter_stordalen_kronikabildb
Krönikor

Låt medarbetarna coacha dig

”Jag har hjälp hemma med städningen av en otroligt duktig kvinna. Hon hade många tankar på hur städarbetet skulle kunna göras mer effektivt, och hon trodde att mina hotell skulle må bra av en liknande översyn. Där och då bildades Clean-Up Patrol.” Petter Stordalen skriver i sin nya krönika om hur han fick städpersonalen att bli mest nöjda i medarbetarundersökningen.
cissimobil-2
Krönikor

”Tänk om det är helt okej att vara rädd”

Svackan måste komma innan allt sitter. Jag måste tvivla på mig själv och på vårt upplägg inför en stor händelse, skriver Cissi Elwin i sin nya krönika om rädsla.
mia-tornblom-2
Krönikor

Den fulaste egenskapen en ledare kan ha

”Den stora utmaningen är att vi märker när oron för att misslyckas tar över lusten att leda.” Så skriver Mia Törnblom i sin nya krönika om vikten att vara en generös ledare.
cissimobil
Krönikor

5 starka trender i ledarskapet just nu

Cissi Elwin har intervjuat finalisterna till Chefgalan och slås av fem starka trender inom ledarskap – som går rakt emot auktoritära beteenden i världen just nu. ”Utvecklingen går framåt. Det gäller bara att se det.”
cissimobil
Beslutsfattande

Min livsviktiga metod för beslutsfattande

När många nya kommer till en arbetsplats får man anledning att fundera över saker man tidigare tagit för självklara. Jag har till exempel insett att vårt sätt att fatta beslut på kan vara svårt att förstå i början. Men det är en del av vårt DNA, skriver Cissi Elwin i sin nya krönika.
petter_stordalen_kronikabildb
Krönikor

Låt medarbetarna coacha dig

”Jag har hjälp hemma med städningen av en otroligt duktig kvinna. Hon hade många tankar på hur städarbetet skulle kunna göras mer effektivt, och hon trodde att mina hotell skulle må bra av en liknande översyn. Där och då bildades Clean-Up Patrol.” Petter Stordalen skriver i sin nya krönika om hur han fick städpersonalen att bli mest nöjda i medarbetarundersökningen.