Välkommen till kundservice!

Har du frågor kring dina prenumerationer, fakturor eller någonting annat? Bläddra ner så svarar vi på de vanligast förekommande frågorna från våra kunder. Du är förstås också alltid välkommen att kontakta oss per mail eller telefon!

Beskriv ditt ärende så tydligt du kan så kan vi förbereda vårt svar så bra som möjligt. Kanske finns svaret på det du undrar över i listan över vanliga frågor nedan!

Sommartider: Ärenden inkomna mellan 1-19 juli hanteras inom 72 timmar. Ärenden inkomna efter det hanteras från och med 7 augusti.

Hoppa direkt till:

Köp och beställningar

Jag har inte fått min produkt

Har du gjort en beställning men inte fått din produkt? Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig! Ange gärna ditt prenumerationsnummer/kundnummer.

Jag har problem med beställningsformuläret på webbplatsen

Chef.se ska fungera i alla webbläsare, men ibland blir det fel. Om problem uppstår, testa gärna en annan webbläsare. Vår erfarenhet är att Google Chrome fungerar bäst. Vi hjälper dig gärna med att lägga en beställning, maila oss och ange gärna vilket erbjudande du vill ta del av så kontaktar vår kundtjänst dig.

Jag vill beställa en produkt åt hela mitt team

Kul, det är det många andra kunder som gör och det går givetvis jättebra! Maila oss så får du personlig hjälp!

Vill du beställa en utbildning för en hel grupp på din arbetsplats? Lär mer om företagsanpassade utbildningar här.

Konto och inlogg på Chef.se

Hur får jag tillgång till mitt digitala innehåll?

Om du gjorde ditt köp på Chef.se får du när du loggar in på chef.se automatisk tillgång till de digitala tjänster som ingår. Saknar du ditt lösenord går det bra att beställa ett nytt genom funktionen ”glömt lösenord”. Kom ihåg att hålla utkik även i korgen för skräppost!

Gjorde du ditt köp via en telemarketing-försäljare eller genom kundtjänst har du fått ett mejl där du ombeds välja ett lösenord. Följ länken i mejlet för att logga in och få sen direkt tillgång till din produkt.

Jag har glömt mitt lösenord

Klicka på ”Glömt lösenord” där du loggar in på chef.se och följ anvisningarna för att välja ett nytt.

Jag är inloggad, men kommer ändå inte åt min produkt

Kontakta Chefs kundtjänst så hjälper vi dig. Ange gärna den mejladress du har valt att koppla till ditt konto på Chef.se.

Jag har inte fått något bekräftelsemail

Kika i skräpposten. Avsändaradressen för mailet är noreply@chef.se och ämnesraden: ”Tack för din beställning!”

Jag behöver byta e-postadress

Kontakta Chefs kundtjänst så hjälper vi dig. Ange gärna den mejladress du har valt att koppla till ditt konto på Chef.se.

Hur gör jag om jag är medlem i Ledarna?

Du som är medlem i Ledarna får tidningen Chef i ditt medlemskap och då även tillgång till vissa låsta delar av chef.se. För att få tillgång till dessa tjänster behöver du logga in och ange ditt Ledarna-medlemsnummer på Mina sidor under ”Mina uppgifter”. Har du glömt ditt medlemsnummer? Logga in här för att se ditt medlemsnummer på Ledarna.

Adressändring

Jag har bytt jobb

Kontakta Chefs kundtjänst så hjälper vi dig. Ange gärna ditt prenumerationsnummer/kundnummer om ett sådant finns och om du vill ändra faktureringsadress, leveransadress eller mejladress.

Chef har fel epost-, leverans- eller fakturaadress till mig

Kontakta Chefs kundtjänst så hjälper vi dig. Ange gärna ditt prenumerationsnummer/kundnummer om ett sådant finns och om du vill ändra faktureringsadress, leveransadress eller mejladress.

Är du medlem i Ledarna?

Får du din tidning via medlemskap i Ledarna? Chef har på grund av gällande dataskyddslagstiftning ingen insyn i Ledarnas medlemsregister.

Alla frågor som rör ett eventuellt medlemskap i Ledarna behöver därför hänvisas till Medlemsservice, på telefon 0200-87 11 11. Deras öppettider är måndag-torsdag klockan 8–17, fredag klockan 8–16.

Fakturafrågor

Hanterar Chef e-faktura?

Ja. Chef erbjuder e-fakturering i formatet PEPPOL (BIS Billing 3.0).

Om du behöver e-faktureras är det viktigt att du säkerställer att ditt e-fakturanummer följer PEPPOL-standarden.

Peppol-ID består av ett prefix följt av ett unikt ID, vanligtvis org-nummer, VAT eller GLN. Exempelvis ”0007:1234567890”, där ”0007” står för att det är ett för svenskt e-fakturanummer.

Chef kan hantera de fem vanligaste typerna av referenser för e-fakturor. Dessa är: kontraktsreferens, kostnadsställe, kundreferens, orderreferens och/eller projektkod. Har du specifika frågor om Chefs system för e-fakturering, hör av dig till ekonomi@chef.se.

Jag vill ändra uppgifter på min faktura

Om du fått en faktura från oss där någon uppgift behöver ändras? Då behöver vi med största sannolikhet kreditera fakturan, och skicka en ny faktura till dig. Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig. Ange gärna fakturanummer och/eller OCR-nummer på faktura.

Jag har fått betalningspåminnelse men ingen faktura

Kontakta kundtjänst och bifoga en bild på betalningspåminnelsen.

Är det en faktura eller ett förnyelseerbjudande som hamnat i brevlådan?

När din prenumeration närmar sig sitt slut får du ett eller flera erbjudanden om att förnya din prenumeration. Står det ”Förnyelseavi” längst upp i vänstra hörnet på brevet är det inte en faktura. Är du inte intresserad av erbjudandet, kan du kassera det.

Abonnerar du däremot på Chefakademin+ eller har tidningen Chef genom en tillsvidareprenumeration behöver du själv aktivt säga upp abonnemanget inom angiven tid för att abonnemanget inte ska förnyas automatiskt. Läs villkoren här.

Avslut av prenumeration

Har jag rätt att avsluta min prenumeration?

När en tidsbestämd prenumeration närmar sig sitt slut får du ett eller flera erbjudanden om att förnya din prenumeration. Detta är ej en faktura. Är du inte intresserad av erbjudandet, kan du kassera det. Förnyar du inte din prenumeration avslutas den automatiskt. Kontakta Chefs kundtjänst om du har fler frågor.

Abonnerar du däremot på Chefakademin+ eller har tidningen Chef genom en tillsvidareprenumeration behöver du själv aktivt säga upp abonnemanget inom angiven tid för att abonnemanget inte ska förnyas automatiskt. Läs villkoren här.

Är du medlem i Ledarna?

Får du Chef via medlemskap i chefsorganisationen Ledarna? Chef har på grund av gällande dataskyddslagstiftning ingen insyn i Ledarnas medlemsregister.

Alla frågor som rör avslut av prenumeration på tidningen Chef som du får via Ledarna behöver därför hänvisas till Medlemsservice, på telefon 0200-87 11 11. Deras öppettider är måndag-torsdag klockan 8–17, fredag klockan 8–16.

Evenemang

Har du frågor kring Chefdagen, priset Årets Chef eller Chefs medverkan i Almedalen?

Kontakta oss direkt på evenemang@chef.se.

Hittar du inte svar på din fråga? Kontakta kundservice så hjälper vi dig!

Telefon: 010-490 04 00 (öppettider tisdag till fredag 9:00-10:30).

Sommartider 1 juli – 5 augusti
Under tiden 1 juli-5 augusti har vi telefonen stängd och hänvisar till e-post: kundservice@chefakademin.se

Ärenden inkomna mellan 1-19 juli hanteras inom 72 timmar. Ärenden inkomna efter det hanteras från och med 7 augusti.

Kvinna i rött vid laptop