Här hittar du de vanligaste frågorna och svaren.

Köp och beställningar

Jag har inte fått min produkt.

Har du gjort en beställning men inte fått din produkt? Kontakta vår kundtjänst via formuläret så hjälper vi dig!

Jag har problem med beställningsformuläret på Chef.se.

Chef.se ska fungera i alla webbläsare, men ibland blir det fel. Om problemet uppstår, testa gärna en annan webbläsare. Vår erfarenhet är att Google Chrome fungerar bäst. Vi hjälper dig gärna med att lägga en beställning, fyll i formuläret nedan och vilket erbjudande du vill ta del av så kontaktar vår kundtjänst dig.

Jag vill beställa flera licenser av en produkt.

Kul, det är det många andra kunder som gör och det går givetvis jättebra! Maila Calle Fleur, vice vd, så hjälper han dig direkt.

Konto och inlogg på Chef.se

Hur får jag tillgång till mitt digitala innehåll?

Om du gjorde ditt köp på Chef.se får du när du loggar in på chef.se automatisk tillgång till Chef Premium (vid köp av Tidningen Chef), Chefbokens digitala bibliotek (vid köp av Chefboken) eller din webbkurs (vid köp av Chef Webbkurser).

Gjorde du ditt köp via en telemarketing-försäljare eller kundtjänst har du fått ett mejl om att välja lösenord. Följ länken i mejlet för att logga in och få sen direkt tillgång till din produkt.

Jag har glömt mitt lösenord.


Klicka på ”Glömt lösenord” där du loggar in på chef.se och följ anvisningarna för att välja ett nytt.

Jag är inloggad, men kommer ändå inte åt min produkt.

Kontakta Chefs kundtjänst via formuläret nedan så hjälper vi dig.

Kundtjänst: Jag kan logga in men kommer inte åt min produkt

  • Den mejladress du har valt att koppla till ditt konto på Chef.se

Jag har inte fått något bekräftelsemail.

Kika i skräpposten. Avsändaradressen för mailet är noreply@chef.se och ämnesraden: Tack för din beställning!

Jag behöver byta e-postadress.


Kontakta Chefs kundtjänst via formuläret nedan så hjälper vi dig.

Kundtjänst: Jag har problem med mitt konto/inloggning på Chef.se

  • Den mejladress du har valt att koppla till ditt konto på Chef.se

Hur gör jag om jag är medlem i Ledarna?

Du som är medlem i Ledarna får tidningen Chef i ditt medlemskap och då även tillgång till Chef Premium (en låst del av chef.se). För att få tillgång till Chef Premium behöver du  logga in och ange ditt ledarna-medlemsnummer på Mina sidor under ”Mina uppgifter” eller aktivera Chef Premium via medlemskap i Ledarna. Har du glömt ditt medlemsnummer? Logga in här för att se ditt medlemsnummer på Ledarna.

Adressändring

Jag har bytt jobb.

Fyll i följande formulär för att komma i kontakt med Chefs kundtjänst gällande adressfrågor:

Fel epost-, leverans- eller fakturaadress.

Fyll i följande formulär för att komma i kontakt med Chefs kundtjänst gällande adressfrågor:

Är du medlem i Ledarna?

Får du din tidning via medlemskap i Ledarna? Chef har på grund av gällande dataskyddslagstiftning ingen insyn i Ledarnas medlemsregister. Alla frågor som rör ett eventuellt medlemskap i Ledarna behöver därför hänvisas till Medlemsservice, på telefon 0200-87 11 11. Deras öppettider är måndag-torsdag klockan 8–17, fredag klockan 8–16.

Fakturafrågor

Hanterar Chef e-faktura?

Ja. Chef erbjuder e-fakturering i formatet PEPPOL (BIS Billing 3.0).
Om du behöver e-faktureras är det viktigt att du säkerställer att ditt e-fakturanummer följer PEPPOL-standarden.
Peppol-ID består av ett prefix följt av ett unikt ID, vanligtvis org-nummer. VAT eller GLN. Exempelvis ”0007:1234567890”, där ”0007” står för att det är ett för svenskt e-fakturanummer. Chef kan hantera de fem vanligaste typerna av referenser för e-fakturor. Dessa är: kontraktsreferens, kostnadsställe, kundreferens, orderreferens och/eller projektkod. Har du specifika frågor om Chefs system för e-fakturering, hör av dig till ekonomi@chef.se.

Jag vill ändra uppgifter på min faktura.

Om du fått en faktura från Chef Stockholm AB, där någon uppgift behöver ändras? Då behöver vi med största sannolikhet kreditera fakturan, och skicka en ny faktura till dig. Fyll gärna i formuläret nedan så hjälper vi dig.

Jag har fått betalningspåminnelse men ingen faktura.

Kontakta kundtjänst via formuläret och bifoga en bild på betalningspåminnelsen.

Är det en faktura eller förnyelseerbjudande som hamnat i brevlådan?

När din prenumeration närmar sig sitt slut får du ett eller flera erbjudanden om att förnya din prenumeration. Står det ”Förnyelseavi” längst upp i vänstra hörnet på brevet är det inte en faktura. Är du inte intresserad av erbjudandet, kan du kassera det.

Avslut av prenumeration

Har jag rätt att avsluta min prenumeration?

När din prenumeration närmar sig sitt slut får du ett eller flera erbjudanden om att förnya din prenumeration. Detta är ej en faktura. Är du inte intresserad av erbjudandet, kan du kassera det. Förnyar du inte din prenumeration avslutas den automatiskt.

Fyll i följande formulär för att komma i kontakt med Chefs kundtjänst gällande förnyelseerbjudande:

Är du medlem i Ledarna?

Får du Chef via medlemskap i chefsorganisationen Ledarna? Chef har på grund av gällande dataskyddslagstiftning ingen insyn i Ledarnas medlemsregister. Alla frågor som rör avslut av prenumeration på tidningen Chef som du får via Ledarna behöver därför hänvisas till Medlemsservice, på telefon 0200-87 11 11. Deras öppettider är måndag-torsdag klockan 8–17, fredag klockan 8–16.

Seminarium och evenemang

Har du frågor om Chef Seminarium, Chefdagen, Chefgalan eller Chef i Almedalen

Kontakta oss direkt på evenemang@chef.se.

Övrigt

Hittar du inte svar på din fråga?

Kontakta vår kundtjänst via formuläret så hjälper vi dig!