Karriär 3 tecken som avslöjar att medarbetaren vill säga upp sig Dyrt, krångligt – och framför allt onödigt. Läs mer
Beslutsfattande 3 enkla övningar för att öka ditt kritiska tänkande Har du all fakta på bordet innan ett viktigt beslut tas? Följ dessa tre enkla övningar för att bli bättre på att ta in fler åsikter, perspektiv och bli bättre på kritiskt tänkande.
Utbildning · Teamutveckling Chef i produktionen Utbildning med övernattning, 44 950 kr Praktisk träning för dig som är eller ska bli chef i varuproducerande verksamhet. Boka nu
Utbildning · Kommunikation UGL – Utveckling av grupp och ledare Utbildning med övernattning, 23 500 kr UGL är en klassisk utbildning alla borde gå, fylld av nyttiga insikter om gruppdynamik och om dig själv. Boka nu
Utbildning · Karriär Executive Master of Leadership & Management Utbildning med övernattning, 129 000 kr Utveckla ditt ledarskap, och bidra till verksamhetens utveckling på ett mer värdeskapande sätt. Boka nu
Kommunikation Socialt obekväm? 3 tips för att få flyt i samtalet Som chef kan du ibland få kämpa för att få igång medarbetarsamtalet. Här ger Chefs expert i retorik, Sofia Kacim, råd om hur du lyckas.
Hälsa Forskare: Skratta på jobbet – bra för din återhämtning Känner du dig ofta helt slut när du går hem från jobbet? Forskning visar att det finns tre sätt att återhämta sig – under själva arbetsdagen. Det handlar om variation, gemenskap och kontroll.
Personlig effektivitet Experten: Så klarar du av kortveckorna Det var inte längesen det var påsklov – men ändå är de redan här, kortveckorna. Perioden mellan Valborg och midsommar utgör ett alldeles eget stressmoment – både för medarbetare och arbetsgivare. Effektivitetsexperten Petra Brask ger sina bästa tips på hur du klarar helgdagsinfernot.
Kommunikation Undersökning: Employer branding – nödvändigt men svårt Att kommunicera vilken bra arbetsgivare man är, så kallad employer branding, är nödvändigt tycker de flesta chefer. Men två femtedelar menar att varumärkesarbetet är för ytligt och flummigt. Det visar Chefs undersökning. Det är hög tid att hitta smartare arbetssätt, menar experter.
Beslutsfattande Forskning: Elittränarens hemliga metoder avslöjade Som chef har du mycket att lära av de mest framgångsrika elitidrottsklubbarna, visar ny forskning. ”Det gäller särskilt om målet är att bli högpresterande”, säger professor Stefan Tengblad som tipsar om hur du bäst drar nytta av topplagens ledarskapshemligheter i din chefsvardag.
Chefboken · Psykologi ”The Fearless Organization”, Amy C Edmondson Hon myntade begreppet psykologisk trygghet och här är hennes bok som är omtalad redan innan den kom. Här visar Harvardprofessorn Amy C Edmondson hur orädda medarbetare och organisationer är mer framgångsrika och innovativa än andra. Lyssna nu
Beslutsfattande Forskning: Därför säger bra chefer upp sig från jobbet Krånglig administration och opeppade medarbetare – det kan vara två skäl att säga upp sig som chef, visar forskning från Lunds Universitet.
Chefboken Så skapar du en orädd organisation Traditionell företagskultur — där det handlar om att passa in och komma överens — är dömd att misslyckas i den nya kunskapsekonomin. Framgång kräver istället ett flöde av idéer, nytt och kritiskt tänkande. Harvardforskaren Amy C Edmondson skriver i sin bok "The Fearless Organization" om hur chefer skapar orädda organisationer.
Frånvaro-mejl? Se upp för dessa dödssynder För att inte ruinera ledigheten — och därmed dig själv — finns det tre viktiga saker att tänka på när du utformar ditt frånvaro-meddelande.
Personlig effektivitet Studie: AI frigör tid för chefer – kommer skapa bättre ledare Är du rädd för att AI ska göra dig överflödig i framtiden? Enligt en ny studie behöver du inte oroa dig som chef. Faktum är att AI kan ge dig mer tid att utveckla dina ledaregenskaper.
Kommunikation Sociala medier-forskaren: Emojin chefen aldrig ska skicka Är det okej med emojis i jobbmejl eller inte? Sociala medier-forskaren Beata Jungselius reder ut hur vi kan använda språkverktyget i vår yrkesroll.
Konflikthantering Hälften av svenskarna: Vi säger inte ifrån mot kränkningar på jobbet Skulle du säga ifrån om du ser kränkande beteende på jobbet? En ny undersökning visar att det är svårare än man kan tro när det väl kommer till kritan.
Karriär Här är Sveriges mest attraktiva arbetsgivare: ”Lyckas motivera” Varje år delar Randstad ut pris till årets mest attraktiva arbetsgivare. Genom att intervjua 6200 svenskar har man nu ett svar – och det är inte Ikea.
Karriär 5 ärliga svar som garanterat gör succé på jobbintervjun Varje jobbintervju innehåller ett par kritiska frågor som kan vara svåra att besvara på stående fot. Men genom viss förberedelse kan du vända dessa frågor till din fördel.
Karriär 4 skäl till att din startup går i konkurs – trots en briljant idé En stor andel av alla startups går i konkurs. Detta trots att det bakom företaget finns duktiga personer och i många fall, en bra produkt. Här är några skäl till att det ändå fungerar.
Kommunikation 3 gånger chefen ska vara tyst under ett möte Att vara chef innebär att du måste behärska konsten att veta när du ska driva ett möte framåt – och när det är bäst att vara tyst och släppa fram andra. Här är några råd för att lyckas!
Arbetsmiljö Forskning: Skippa kontoret – effektivare att jobba hemma Framtidens medarbetare jobbar hemifrån, hävdas i en stor studie som påvisar kraftiga effektivitetsvinster med distansarbete.
Arbetsmiljö Nya siffror: 80 procent tackar nej till jobb – som inte erbjuder flexibilitet Nya siffror: 80 procent skulle tacka nej till ett jobb – som inte erbjöd flexibilitet
Karriär Han gick från fågelskådning – till utskällt toppjobb Ett gediget naturintresse har fört Herman Sundqvist hela vägen till generaldirektörsstolen på Skogsstyrelsen. Det började med fåglar, hemma i byn Avan i Norrbotten.
Arbetsrätt Experten svarar: ”Kan jag runda de omtalade turordningsreglerna?” Går det att som arbetsgivare att runda turordningsreglerna vid kompetensväxling? Chefs expert i arbetsrätt, Fredrik Dahl, svarar.
Kommunikation 3 saker du aldrig ska säga till en kollega i kris Som chef är du även ansvarig för att ge krisstöd för saker som händer utanför jobbet. Men det det finns ett par fällor du ska se upp för i samtal med medarbetaren.
Teamutveckling 10 vanor omtyckta chefer har Vad är det som skiljer de allra bästa ledarna från resten? Affärstidningen Fast Company har med hjälp av tre experter kartlagt tio vanor de mest omtyckta ledarna har.
Karriär Testa dig: Kommer robotar ta över ditt jobb? Misstänker du att robotar kan ta över dina arbetsuppgifter i framtiden? Nu kan du få en indikation om det är dags att ställa om.
Konflikthantering 9 skäl till att din arbetsplats och chef är känslig för konflikter En knepig medarbetare som ständigt hamnar i clinch med andra kan vara en huvudvärk för chefen. Men kanske är det i själva verket organisationens utformning som öppnar för dessa konflikter?
Personlig effektivitet 5 sätt att rensa upp din kalender: ”Välj bort möten” Är din kalender fylld när veckan börjar? Då kan du behöva skaffa dig en bättre strategi för att lösgöra tid.
Konflikthantering Forskning: Chefen viktigast för att slippa trakasserier på jobbet Den senaste tidens mediestorm kring arbetsmiljön och ledningens ansvar på Dramaten visar att det globala #metoo-uppropet fortsätter att engagera. Forskning visar att chefen kan ha en central roll i att sätta normer och stävja trakasserier.
Krisledarskap Svenska chefer: 18 lärdomar – från finanskrisen 2008 Det är över tio år sedan vi hade vår senaste djupa långkonjunktur. Nu tror många experter att vi är på väg mot en ny. Här är lärdomar som svenska chefer delar med sig från 2008.
Konflikthantering Åkerie-vd:n om förra finanskrisen: ”Vi satsade oss ur den” Magnus Djärf, vd på Djärfs Åkeriservice, minns hur hårt förra lågkonjunkturen slog mot hans företag. Lärdomen blev: att satsa sig ur krisen.
Konflikthantering Lågkonjunkturen – så förbereder sig chefen för sämre tider Konsekvenserna för medarbetarna är chefernas främsta bekymmer inför en lågkonjunktur. Men oron har inte slagit till på bred front än, visar Chefs undersökning. Så nu är det guldläge att rusta er om krisen kommer.
Konflikthantering Experten: Nej, inte självklart att brottslighet är skäl för uppsägning Om en medarbetare döms för ett brott eller avslöjas ha ett brottsligt förflutet kan arbetsgivaren vilja avsluta anställningen. Men det är inte så enkelt enligt Fredrik Dahl, Chefs expert i arbetsrätt.
Arbetsmiljö Checklista: 8 tips för en trygg arbetsplats En arbetsplats ska vara inkluderande och trygg för alla. Här får du en checklista som du kan följa för att lyckas.
Kommunikation 8 steg: Så ger chefen stöd – till medarbetaren i kris Visste du att du som chef också har ett ansvar att ge krisstöd för händelser som inträffar utanför jobbet?
Arbetsmiljö Så många svenskar stör sig på konflikträdda chefer: ”Mardröm” En chef som är passiv och som medvetet undviker konflikter. Det är den chefsegenskap som flest svenskar stör sig på, visar en stor undersökning.
Beslutsfattande 8 punkter: Så fixar du semesterschemat – utan bråk Konflikter dyker lätt upp när semestern ska planeras. Här är några tips på hur du undviker bråken.
Chefboken · Rekrytering och karriär ”Talang för människor”, Kajsa Asplund Kampen om talangerna är en framtidsfråga. Ändå verkar många talangsatsningar gå stick i stä mot psykologisk forskning, avslöjar psykologen och forskaren Kajsa Asplund i denna bok. Och då får de motsatt effekt – talangprogrammen dödar engagemanget. Lyssna nu
Kommunikation Forskning: Introverta väljs bort från chefsjobb – trots att de är duktiga ledare Forskning visar att personer med introverta drag ofta väljs bort från chefsjobb. Trots att de i själva verket är mer effektiva ledare för vissa grupper.
Hälsa 4 sätt chefen kan minska psykisk ohälsa-stigmat Vi behöver bli lika bra på att acceptera psykisk sjukdom som fysisk. Det är ett av flera åtgärder du som chef kan införa för att förändra synen på psykisk ohälsa på ditt jobb.
Talangprogram gör folk omotiverade Hur ska organisationer lyckas utveckla och behålla talanger? Det är en fråga som allt fler ställer sig. Många investerar i program för att attrahera, utveckla och behålla de duktigaste medarbetarna. Men de leder sällan till önskat resultat.
Beslutsfattande Årets Chef 2019: Stefan Vilkman Modigt, strategiskt och med en tydlig vision leder han elever och personal på Östra gymnasiet i Huddinge. Rektor Stefan Vilkman har tagit det moderna ledarskapet in i skolvärlden med lysande resultat. Själv menar han att han leder genom andra.
Beslutsfattande Årets hälsofrämjande chef 2019: Ramin Kabiri När Ramin Kabiri tog över som enhetschef på Mälarbackens vård- och omsorgsboende i Bromma var det en verksamhet i kris. I dag är sjuktalen låga, medarbetarna trivs och verksamheten blomstrar.
Ledarskap Årets Hederspris 2019: Bertil Hult Han var pojken som inte kunde lära sig läsa, men grundade ett utbildningsimperium. Chefgalans hederspris går i år till Bertil Hult, mannen bakom EF och en av världens mest framgångsrika entreprenörer.
Beslutsfattande Så är svenskarnas drömchef: Extremt tydlig i sin kommunikation Vad önskar du hos en chef? När frågan ställdes till över 2300 personer kom det fram att en chef ska vara tydlig och lyhörd.
Verksamhetsutveckling Matjätten ökade mångfalden – med hjälp av algoritmer Från högar av ansökningar i butikerna till centraliserad rekrytering med algoritmer. ”Tidseffektivt, GDPR-säkert och bra för mångfalden”, säger Axfoods hr-direktör om metoden.
Karriär Hon är kommunala chefen som blev världsmästare – i armbrytning Malin Kleinsmith har två parallella karriärer. Hon är kommunal enhetschef — och världsmästare i armbrytning. Och kombinationen gör henne till en bättre chef, menar hon. Armbrytningen blev också hennes räddningsplanka under en tuff uppväxt.
Hälsa Psykologen: 7 krav på chefen – för friska medarbetare Psykologen Anna Nyberg vid Karolinska Institutet har forskat på vilka negativa hälsoeffekter dåliga chefer kan ha. Här är hennes lista på för vilka ledarförmågor som är bättre.
Arbetsmiljö Undersökning: Så stort inflytande har kollegerna – i våra liv Känns det som att jobbet styr ditt liv? En undersökning visar nu att bara familj och vänner har större inflytande än kollegerna.
Beslutsfattande Microsofts vd: 3 styrkor – som utmärker en bra ledare Satya Nadella, vd för Microsoft, har efter 25 år inom mjukvaruföretaget stolpat upp några egenskaper som han tycker utmärker en bra ledare.
Hälsa Här är 10 tecken på att du är för stressad: ”Bomull i huvudet” Det finns några tecken, både psykiska och fysiska, som du bör vara uppmärksam på om du känner att du är för stressad i vardagen.
Hållbarhet 4 sätt att få kollegerna att brinna för CSR Har du fått i uppdrag att utveckla ert hållbarhetsarbete, men möts av svagt intresse? Dessa fyra strategier kan hjälpa dig att öka engagemanget på arbetsplatsen.
Karriär 3 saker du bör veta som ny chef Äntligen en chefsposition, efter åratal av hårt arbete. Spännande med ditt första jobb som ledare – men säkert också överväldigande. Här är några tips för dig som är ny som chef.
Konflikthantering Klara svåra feedbacken – prata bara om dig själv Att lämna feedback som mottagaren antagligen kommer att ogilla är ingen picknick. Med jag-perspektivet vänder du på steken och får kritiken att landa mjukt.
Konflikthantering 9 vanliga missar som får det svåra samtalet att kantra Alla chefer behöver förr eller senare hålla ett obekvämt samtal av något slag. Undvik att gå i dessa fällor nästa gång du ger feedback eller hanterar en konflikt på jobbet.
Teamutveckling Rädd att lämna någon på jobbet utanför – inför ”schysstombud” Syften med den gemensamma AW:n är att få ihop gruppen – men risken är ändå stor att någon medarbetare känner sig utanför. Därför inför mediebyrån Oh My en ny roll på företaget: Ett ”schysstombud”.
Konflikthantering Obamas 3 skäl till varför du måste misslyckas – ibland Alla gör misstag – oavsett var du befinner dig i karriären. Och är du en entreprenöriell chef kanske det till och med är nödvändigt att göra misstag, enligt Barack Obama.
Hållbarhet 14 enkla tips för ett grönare kontor En hållbar värld börjar i vardagen, både hemma och på kontoret. Som chef är du den som pekar ut riktningen mot en grönare framtid – och att komma igång på arbetsplatsen behöver inte vara svårt.
Tidningen Chef Chef störst i Sverige på Linkedin – över 70 000 följare! Chef växer så det knakar på sociala medier. Nu är tidningen det största redaktionella kontot i hela Sverige – med över 70 000 följare på Linkedin.
Sätta lön 5 raka svar: Så bemöter du medarbetarnas lönekrav I lönetider kan du bombarderas med frågor från medarbetarna. Här är 5 stycken vanliga scenarier – och hur du ska agera som chef.
Hälsa Här är företaget i norr – där medarbetarna får ”svettlön”: 6000 kr/år Det ska bokstavligen löna sig att träna. Så resonerade Norrlandsbaserade HR-byrån Kompetenslaget som erbjuder sina 20 anställda 50 kronor per träningspass som de genomför utanför jobbet.
Sätta lön Siffror: Så många chefer är obekväma – inför lönesamtalet En tredjedel av alla chefer saknar tydliga riktlinjer för hur lönen ska sättas. Fyra av tio känner sig obekväma inför vårens lönesamtal, visar Chefs undersökning. ”Här vilar ett stort ansvar på högsta ledningen”, säger Peder Bertilsson, lönestrateg hos Ledarna.
Hälsa Studie: Enda metoden som funkar mot utmattning Det finns bara ett sätt att förebygga psykisk ohälsa när det kommer till utmattningssymptom. Och det går på tvärs mot det alla arbetsgivare gör idag.
Konflikthantering Forskning: 4 fällor som gör lögn till sanning – på jobbet Undanhålls dåliga nyheter på din arbetsplats? Då kan ni vara drabbade av en kultur där lögner blivit normen. Nu visar forskning att det framför allt finns fyra faktorer som styr det här beteendet.
Krönikor Per Grankvist: Det värsta med att leda unga Per Grankvist, ny krönikör i Chef, skriver om Generation Z – en ung generation som kan vara svår att leda.
Verksamhetsutveckling Forskning: Därför är chefer ett hot i offentlig sektor Alltför väldrillade chefer, fostrade i managementbyråkrati, är det största hindret för en effektivare offentlig sektor med självständiga medarbetare. Det hävdas i en ny forskningsrapport.
Beslutsfattande Studie: 3 saker som alla förtroendeingivande ledare gör Ditt förtroende är ett kapital du vill vara rädd om som ledare. Men vad krävs för att du bygga upp, behålla och inte försaka det? Här är 3 nycklar du vill ha koll på.
Webbkurser Så gör de bästa – lär dig sätta lön och hålla lönesamtal Snart dags för lönesamtal? Lär dig sätta lön på bästa möjliga sätt – med Chefs populära utbildning i lönesättning och lönesamtal.
Hälsa Här får de anställda mer ledigt – om de tränar: ”Gav resultat direkt” Mer semester – om du tränar. Med den moroten hoppades bostadsbolaget Mimer i Västerås minska stressen hos medarbetarna. Nu har hälsosatsningen utvärderats.
Beslutsfattande Googlestudie: 10 saker varje chef måste leva upp till För 10 år sedan tog Google fram en studie för hur en chef ska vara. Nu väljer internetjätten att göra en ny studie – för att uppdatera svaren till dagens verklighet.
Kommunikation Gratis mall: Utvecklingssamtal Snart är det dags för samtalen många chefer bävar för. Utvecklingssamtalen. Men om du förbereder dig kan de leda till bättre arbetsmiljö och en djupare relation med dina medarbetare.
Verksamhetsutveckling 8 sätt att starta upp ditt allra första AI-projekt Det kan bli en miljardindustri inom tio år – som rör alla branscher. Så här gör du för att dra igång ditt första AI-projekt.
Beslutsfattande Kraftig ökning av sjuka chefer – 7 åtgärder för att ge avlastning Allt fler chefer hamnar i lång sjukfrånvaro. Främst är det kvinnliga chefer som är drabbade, visar nya siffror.
Beslutsfattande Ica-vd:n får pris som årets HBTQ: ”Bryter ny mark” För ett halvår sedan berättade Caroline Farberger om sin könskorrigering. Nu får vd:n för Ica försäkringar pris som Årets HBTQ på QX-galan. "Det känns helt fantastiskt", säger Farberger till Chef
Beslutsfattande Ny metod från Tomelilla – ska minska chefsbördan Första linjens chefer inom kvinnodominerad vård och omsorg dignar under en dokumenterat tung arbetsbörda. Tomelilla kommun har hittat en metod för att lindra den.
Kommunikation 6 trender du som chef vill ha koll på – just nu Chef har besökt Web Summit, världens största techkonferens, i Lissabon, som gästades av såväl Tony Blair som internets uppfinnare Tim Berners-Lee och flera av världens största techföretag. Här är några av de trender som vi tror att du vill ha koll på i år.
Beslutsfattande Cissi Elwin: Egenskapen du behöver för att hitta guldet Cissi Elwin skriver om en egenskap som är extra viktig att ha som chef.
Sätta lön Experten: 7 ovärderliga tips inför lönesamtalet Lönesamtalet närmar sig med stormsteg, och du undrar nervöst om du har tänkt på allt. Men var lugn – Chefs löneexpert ger dig checklistan du behöver.
Arbetsmiljö 8 misstag: Därför säger de bästa upp sig Det är lättare än du tror att slarva bort en duktig medarbetare. Med ett par insatser kan du som chef undvika att din högpresterande kollega försvinner bort från företaget – och tar all sin kunskap med sig.
Konflikthantering 4 sätt: Minska det giftiga skvallret på jobbet Det pratas bakom din rygg. Vetskapen att andra pratar illa om dig är en obehaglig känsla. Därför är det viktigt att du som chef strävar mot en skvallerfri arbetsplats.
Beslutsfattande Vd:ar avslöjar: Största misstagen vi gjorde – i början Alla toppchefer har någon gång varit ny som chef. Och alla har gjort misstag. Här är några lärdomar från vd:ar som reflekterat över sin första tid som ledare.
Kommunikation 5 myter om ledarskap som experten krossar Som chef är du högvilt för de som vill sälja på dig enkla lösningar på komplexa ledarskapsproblem. Men vad är myt och vad är sanning? Chefs ledarskapsexpert Leif E Andersson guidar dig förbi några vanliga fällor och missförstånd.
Beslutsfattande Ishtar Touailat: ”Är du här för att stanna?” Ishtar Touailat är ny krönikör i Tidningen Chef. Här är hennes premiärtext om hur mycket värderingar betyder för ett ledarskap.
Chefboken · Psykologi ”Dare to Lead”, Brené Brown Modigt ledarskap behövs för att klara framtidens utmaningar. Det visar professor Brené Browns forskning som ligger till grund för denna bok. Men för att kunna vara modig måste du våga vara sårbar, och välja mod framför bekvämlighet och snabba enkla lösningar. Lyssna nu
Konflikthantering Experternas råd: 4 saker du måste bli bättre på under 2019 Ett nytt chefsår är här. Har du lovat att 2019 ska bli året då du stressar mindre, blir effektivare, rekryterar bättre och får jobbets lågpresterarare på banan igen? Bra! Våra experter ger dig några råd på vägen.
Kommunikation 5 tips: Så kritiserar du chefen – utan att ni blir ovänner Vissa problem är värda att föra upp till ytan. Men det finns några saker du måste tänka på när du ska leverera konstruktiv feedback.
Kommunikation Transparenta chefer skapar tillit i teamet I tider av oro och ständiga förändringar har tillit blivit allt viktigare. Med hög tillit i gruppen får du mer självgående medarbetare som kräver mindre styrning – även om de också kan bli mindre benägna att ta emot råd. Men hur skapar du denna tillit?
Motivation 5 saker som ger dig en nytändning på jobbet Alla har jobbdagar som känns mindre inspirerande. Men övergår det till en konsekvent känsla kan du behöva göra förändringar i din vardag för att få en nytändning.
Arbetsmiljö Undersökning: Ökad insikt om psykisk ohälsa på jobbet Allt fler förstår att psykisk ohälsa är ett skäl för sjukskrivning. En av de främsta orsakerna är att ämnet blivit mindre tabulagt, enligt en Novus-undersökning.
Arbetsmiljö Sju signaler på för hög arbetsbelastning Har en medarbetare börjat slarva med leveranserna? Det kan vara ett tecken på för hög arbetsbelastning. Här är några råd för det förebyggande arbetet när det gäller ohälsosam arbetsbelastning – något chefen måste kunna enligt arbetsmiljöföreskrifterna.
Arbetsmiljö Forskning: Därför gör orädda arbetsplatser succé Hon myntade begreppet psykologisk trygghet och har skrivit boken The fearless organization. Här visar Amy Edmondson hur orädda medarbetare och organisationer är mer framgångsrika och innovativa än andra.
Verksamhetsutveckling Vd:ar avslöjar: 5 appar vi inte klarar oss utan Nytt jobbår – och en möjlighet att styra upp din vardag. Med hjälp av några enkla verktyg kan du få bättre koll på både ditt och dina medarbetares arbete.
Kommunikation Elon Musks största snedsteg under 2018 Hade du ett tufft 2018? Då kan du trösta dig med att det finns chefer som hade det ännu tuffare. Här är några snedsteg som superentreprenören Elon Musk stod för under året – och vad du kan lära dig av dessa.
Personlig effektivitet 5 kända myter om produktivitet – som måste krossas Kliv alltid upp tidigt på morgonen och sätt mobilen på offline-läge när du ska fokusera. Eller? Här är några myter som är värda att krossa när det kommer till effektivitet.
Personlig effektivitet Så blir 2020 ditt mest produktiva år – någonsin Nytt år – och nya möjligheter. Här är experternas bästa råd för att du ska få ditt mest produktiva jobbår hittills.
Evenemang Juryns ordförande förklarar: Så väljer vi ut Årets Chef Över 500 nominerade chefer har blivit till 18 finalister i 6 olika kategorier. Nu berättar Cecilia Norrby, juryordförande för Årets Chef, om hur urvalet går till.
Ny som chef 8 råd alla nya chefer borde få första dagen Du vill visa vad du går för och är otålig. Men lugn! Här är råden alla nya chefer borde få första dagen.
Arbetsmiljö Så byggde Rusta en lyckad företagskultur Hur byggs egentligen en företagskultur? Och varför är det så viktigt? Chef reste runt på Rustas varuhus och lager och fann svaret på hur värderingar gått från ord till handling.