Undvik fallgroparna vid svåra samtal
Alla har vi de där samtalen som vi vet att vi borde ta men gärna skjuter upp. Du som chef har ett ansvar att medvetandegöra saker som inte fungerar på arbetsplatsen. Här är saker du ska undvika vid svåra samtal.
Syftet med svåra samtal är att minimera antalet konflikter på arbetsplatsen. Först och främst, ta tag i det på en gång. Ju längre tid vi väntar, desto mer energi krävs för att hantera dem. Här är de vanligaste misstagen som chefer gör vid svåra samtal.
Har du några svåra samtal på din att-göra-lista som du behöver ta tag i? Bli inspirerad och lär dig steg-för-steg modellen på Chef Seminarium om svåra samtal.
Fortsätt läsa kostnadsfritt!
Vi behöver bara en minut…
Så roligt att du vill fortsätta läsa! Det får du strax göra, utan att betala något.
- Tillgång till våra låsta artiklar och webinar gratis!
Dina uppgifter delas aldrig med tredje part. Läs vår integritetspolicy här.