»Framgångarna gjorde mig självgod«
»När jag var chefredaktör på Privata Affärer startade jag Placeringsguiden, som blev en succé. Det gav mersmak. Jag fick sedan en idé om en tidning om ekonomi för unga vuxna, barnen till Privata Affärers läsare. De som skulle köpa sin första bostad, sin första bil och ge sig in i karriären.
Framgångarna hade gjort mig självgod och kaxig.
Vi lade mycket krut på marknadsföringen av ’Smart’ som vi döpte den nya tidningen till. Men vi hade inte tagit reda på hur unga människor skaffar information – de
prenumererar inte på tidningar utan surfar på nätet.
Efter fyra nummer lades tidningen ned.
Man måste ta risker om man vill utveckla nya idéer. Men man behöver ha markkänning också. Min lärdom var att det är lätt att bli för kaxig när man är framgångsrik.«
Fortsätt läsa kostnadsfritt!
Vi behöver bara en minut…
Så roligt att du vill fortsätta läsa! Det får du strax göra, utan att betala något.
- Tillgång till våra låsta artiklar och webinar gratis!
Dina uppgifter delas aldrig med tredje part. Läs vår integritetspolicy här.