7 enkla sätt att komma igång med löpträningen

Heja löpning! Som chef är löpträning ett fantastiskt sätt att rensa hjärnan och få tid att tänka. Så här får du bästa starten.

Hälsa
Publicerad
  1. 1. Spring långsamt. Du kan även gå vissa sträckor. En metod är att varva 30 sekunders löpning och 30 sekunders gång.
  2. Acceptera att det är tråkigt. Det är gynnsamt att ha långtråkigt, det ger dig tid att tänka igenom saker utan att bli avbruten.
  3. Gör det till en sport. Passa på att jaga ­pokemon-punkter, ägna dig åt geocaching eller tävla mot andra i Runkeeper.
  4. Hitta rätt pepp.Spring med en personlig tränare i lurarna, till exempel ”NHS Couch to 5K”. Eller varför inte din alldeles egna löp­tränare. Finns till exempel på Löpning.se.
  5. Träna andning. Andas in genom näsan och ut genom munnen. Du vet att du springer lagom fort när du kan prata samtidigt.
  6. Hitta löparkompisar. Gå med i en löpargrupp. Allt blir roligare när man gör det tillsammans, via en app eller i verkligheten. Det finns bland annat Sprintcrowd och Urban Tribes.
  7. Anmäl dig till ett lopp. Alltid bra att ha ett träningsmål. Det kan också ge upphov till en givande resa, om du väljer ett lopp långt borta.

Källa: Washington Post

Skapa ett gratiskonto, läs Chef digitalt för

0:-

  • Tillgång till våra låsta artiklar och webinar gratis!

Skapa ditt gratiskonto

Se alla våra erbjudanden