Nyberg: Så tänkte jag

Konflikthantering
Text: Redaktionen
Publicerad

Var det kanske inte lite onödigt hårt, ändå? Reaktionerna blev starka när Lars Nyberg, Telia Soneras vd, sågade det egna bolagets kundtjänst i Dagens Industri för några veckor sedan.

”Det har inte funkat på två år. Jag begriper inte – hur svårt kan det vara egentligen”, sa Nyberg till presskåren som samlats för att ta del av bolagets kvartalsredovisning.

Vissa blev upprörda. Andra tyckte kanske – i ärlighetens namn – att det var skönt att någon pratade klarspråk. Chef bad honom förklara hur han tänkte när han gick ut i media med ett sådant uttalande. Svaret blev diplomatiskt.

”TeliaSonera strävar efter att erbjuda en kundupplevelse i världsklass. Tyvärr går arbetet för långsamt.

Jag är noga med att inte bara rikta kritik mot vår kundtjänst, även om det har tolkats så. Vi har jätteduktiga och kunniga medarbetare där som hanterar hundratusentals samtal varje år. Men våra tjänster och erbjudanden måste vara kundanpassade och lättbegripliga – och vi måste hålla det vi lovar”, säger Lars Nyberg.

Vad tycker du? Är det okej att som chef gå ut i media och kritisera sin egen verksamhet? Diskutera gärna i kommentarsfältet nedan.

Fortsätt läsa kostnadsfritt!

Vi behöver bara en minut…

Så roligt att du vill fortsätta läsa! Det får du strax göra, utan att betala något.

Skapa ditt gratiskonto
  • Tillgång till våra låsta artiklar och webinar gratis!

Dina uppgifter delas aldrig med tredje part. Läs vår integritetspolicy här.