”Min medarbetare sprider dålig stämning”

Konflikthantering
Text: Redaktionen
Publicerad

”En av mina säljare som varit anställd knappt ett år, har börjat säga elakheter om och till andra människor, både kolleger, chefer och kunder. Det handlar om människors utseende, beteende eller sätt att sköta sitt jobb. Hon kan till exempel säga till en kollega ´du borde inte ha så tajta jeans, så bred om arslet som du är´. Säljaren sköter sitt jobb, men är ingen stjärna, även om hon själv uttrycker sig som om hon var en topptalang.

Hon uppträder vad jag sett och hört professionellt mot kunder, men kan till exempel säga ”jävla idiot” eller liknande när hon lagt på luren. Flera av hennes kolleger har tagit illa vid sig och klagat på hennes beteende.

Jag har flera gånger i enrum sagt åt henne att det inte är okej att använda ett sådant språkbruk och uttrycka sig om andra som hon gör. Men det biter inte, och den dåliga stämning hon sprider omkring sig förpestar snart hela säljavdelningen.

Vad ska jag ta mig till?”

/Uppgiven försäljningschef

Fortsätt läsa kostnadsfritt!

Vi behöver bara en minut…

Så roligt att du vill fortsätta läsa! Det får du strax göra, utan att betala något.

Skapa ditt gratiskonto
  • Tillgång till våra låsta artiklar och webinar gratis!

Dina uppgifter delas aldrig med tredje part. Läs vår integritetspolicy här.