Chef ökar – igen!

På en tuff mediemarknad hör Chef till de tidningar som ökar, visar nya siffror från Orvesto Konsument.

Verksamhetsutveckling
Text: Sara Hasbar
Publicerad
Bild på Cecilia och ökningen i siffror.

Chefs tryckta tidningsupplaga når nu 148 000 läsare, enligt den nya Orvesto-mätningen, Orvesto Konsument 2021:1 som utfördes 1 januari – 30 april 2021. En ökning med 9 000 läsare jämfört med motsvarande period i fjol då räckvidden var 139 000 läsare.

”Så roligt! Detta är ett tydligt kvitto på att vår journalistik är så relevant och angelägen för chefer som vi hela tiden strävar efter att vara. Det visar också att vi ligger rätt i tiden med våra profilfrågor i alla kanaler. Ett exempel på detta är kampanjen #hurgammalärenbrachef som vi lanserade i sociala medier förra veckan och i vårt printnummer för sommaren. Den väckte stort engagemang och debatt mot ålderism, inte minst på Linkedin”, säger Cecilia Norrby, redaktionschef på Chef.

Hon fortsätter:

”Jag är oerhört stolt över redaktionen och alla på Chef som jobbar stenhårt för att förmedla chefsnytta, stöd och upskill, på en vikande marknad dessutom. Det här tar vi med oss in i en höst där det nya hybridarbetslivet skapar utmaningar för chefer och där vi är väl rustade för att ge dem stöd i vår nya organisation Chefakademin”, säger Cecilia Norrby.

 

Fortsätt läsa kostnadsfritt!

Vi behöver bara en minut…

Så roligt att du vill fortsätta läsa! Det får du strax göra, utan att betala något.

Skapa ditt gratiskonto
  • Tillgång till våra låsta artiklar och webinar gratis!

Dina uppgifter delas aldrig med tredje part. Läs vår integritetspolicy här.