Chef når ut till allt fler!

Hurra! Allt fler läser Chef. Det visar färska räckviddsrapporten Orvesto Konsument, där Chef ökar från 123 000 till 137 000 läsare. ”Jag är glad över att så många intresserar sig för ledarskapsfrågor”, säger Chefs chefredaktör Calle Fleur.

Ledarskap
Publicerad
Calle Fleur, chefredaktör Chef. Foto: Oskar Omne
t.v.: Calle Fleur, chefredaktör Chef. Foto: Oskar Omne. Collage: Anna Harvard.

Muntra miner på Chefs redaktion idag. För på en utmanande marknad ökar Chef räckvidden, från 123 000 läsare (perioden sep-dec 2023) till 137 000 läsare (perioden sep-dec 2024), visar Orvesto Konsument.

”Rekordhög arbetslöshet, osäkert ekonomiskt läge och en orolig omvärld… Det är krångligare än någonsin att lyckas som chef, men just därför är jobbet så spännande och viktigt!”, säger Chefs chefredaktör Calle Fleur.

”Jag är inte förvånad över att Chefs journalistik når allt fler, eftersom vi får kvitton på det hela tiden, men jag är glad över att så många intresserar sig för ledarskapsfrågor – och stolt över redaktionens fantastiska arbete”, fortsätter han.

Calle Fleur, chefredaktör
Calle Fleur, chefredaktör och tf vd för Chefakademin.

Orvesto Konsument visar också att Chef når 40–60 procent kvinnliga läsare.

Förutom att attrahera många i print, har Chef även en stark digital närvaro.

LinkedIn, den mest angelägna sociala medier-kanalen för att nå och engagera läsarna, har Chef nu passerat 146 000 följare, och är den största svenska tidskriften på plattformen.

”Det här gör oss bara peppade på att göra ännu mer. Vi fortsätter bevaka viktiga chefsfrågor i alla våra kanaler: I tidningen Chef, på Chef.se, via våra nyhetsbrev, webinar, events, sociala medier och vår nya veckopodd Kvist & Fleur”, säger Chefs chefredaktör Calle Fleur.

orvesto konsument

Räckviddsrapporten 2024:3 genomfördes digitalt under perioden 1 september – 31 december 2024. Totalt deltog 14 255 personer i mätningen. I räckviddsrapporten redovisas tidningsräckvidden (papper/e-tidning) för sig.