Priset Årets HR-chef

Priset delas ut av Workday. Syftet med priset är att belöna en hr-chef som moderniserat arbetet på ett sätt som lyft organisationen, motiverat medarbetarna och skapat förändring.

Därför står vi bakom priset

Vi har länge sagt att personalen är vår viktigaste resurs, det har aldrig varit tydligare än nu. Bolag som Amazon, Facebook, Google och Netflix representerar enorma börsvärden, inte att förglömma våra fantastiska svenska bolag som till exempel Spotify, Mindcraft, Klarna och King, som på kort tid vuxit till världsnamn utan att producera fysiska produkter – och det tack vare sina otroliga medarbetare.

Våra svenska bolag utsätts i dag för starkt förändringstryck och det krävs chefer som som tar plats i ledningsgruppen och aktivt driver förändring. Workday vill premiera de som förbättrar arbetsmiljö och mångfald, skapar mervärde för sina företag och säkerställer att rätt beslut fattas för att få rätt person på rätt plats.

Mattias Bolander, nordenchef, Workday

Årets priskategorier på Chefgalan

Kriterier

  • Pristagaren driver och utvecklar organisationen och HR.
  • Pristagaren har hittat nya arbetssätt och skapat ett mervärde för sin organisation.
  • Pristagaren har navigerat sitt arbete i en komplex värld.
  • Pristagaren är ett gott föredöme i branschen.
  • Pristagaren har visat på goda resultat på flera nivåer i organisationen.
hr

Jurygrupp

Från vänster:
Katarina Berg, chro, Spotify
Fredrik Wetterlundh, hr-chef, Sobi
Cecilia Lundin, svp, people and brand, Telia
Ordförande: Mattias Bolander, nordenchef, Workday
Rutger Carlheim Gyllenskiöld, Experis
Cecilia Daun Wennborg, styrelseproffs (saknas på bild)

Vill du läsa om andra kategorier?