Tre chefer: Så jobbar vi med Twitter

Hållbarhet
Text: Redaktionen
Publicerad

Mattias Boström, produktionschef på Piratförlaget.
Antal ”followers”: 3 379 stycken (twitter.com/piratforlaget )

”Jag skapade ett Twitterkonto 2009. Sedan dess har jag skrivit uppemot 17 000 tweets för Piratförlaget. Jag är tydlig med vem jag är, så att inte kontot blir alltför anonymt och ’corporate’. Det är här som vi blir mer än bara en logotype. Men det förutsätter ett personligt engagemang hos den eller de som twittrar, ett engagemang som går långt utanför den anställdas arbetstider.”

Anne Rhenman-Eklund, kommunikationsdirektör på Axfood.
Antal ”followers”: 1 017 stycken (twitter.com/axfood )

”Vi har en person som dagligen twittrar om nyheter inom Axfood och branschen. Det kan handla om vårt hållbarhetsarbete, recept och erbjudanden från Hemköp och Willys. Vi bevakar vad som sägs om oss och våra kedjor för att besvara kommentarer och frågor som dyker upp. Twitter är en viktig kanal att vara aktiv i.”

Caroline Olsson, marknadschef på Skånemejerier.
Antal ”followers”: 486 stycken (twitter.com/skanemejerier)

”Vi finns på Twitter för att ta tillvara på konsumenternas önske­mål och snabbt kunna ge svar på deras frågor om oss och våra produkter. Vi är mycket aktiva i sociala medier som Twitter och Facebook och svarar på i princip alla frågor.”

Fortsätt läsa kostnadsfritt!

Vi behöver bara en minut…

Så roligt att du vill fortsätta läsa! Det får du strax göra, utan att betala något.

Skapa ditt gratiskonto
  • Tillgång till våra låsta artiklar och webinar gratis!

Dina uppgifter delas aldrig med tredje part. Läs vår integritetspolicy här.