Nu händer det!
10 storföretag som tar täten.
10 företagsledningar som tänker nytt.
100 kvinnor som ska förändra.
Det är parollen för Battle of the numbers, ett unikt projekt där Ericsson, H&M, Ikea, Saab, Sandvik, Scania, SEB, SPP, SSAB och Volvo AB går samman för att öka andelen kvinnor på operativa chefspositioner. Bakom projektet står Cissi Elwin Frenkel och Chef, Sofia Falk och Wiminvest samt Eva Swartz Grimaldi.
Projektet lanserades den 20 november 2012, genom att vd:arna för dessa tio företag skrev en debattartikel i Dagens Industri.
Projektet har uppmärksammats på bred front, några få exempel:
– Huvudnyheter i Dagens Industri (21/11 2012) och SvD Näringsliv (21/11 2012).
– Huvudnyhet i Studio Ett, P1 (20/11 2012).
– Ett långt inslag i TV4:s ekonominyheter (02:25 in i klippet).
Chefs decembernummer kommer innehålla ett stort reportage om jämställdheten på svenska arbetsplatser, och flera texter om Battle of the numbers.
Fortsätt läsa kostnadsfritt!
Vi behöver bara en minut…
Så roligt att du vill fortsätta läsa! Det får du strax göra, utan att betala något.
- Tillgång till våra låsta artiklar och webinar gratis!
Dina uppgifter delas aldrig med tredje part. Läs vår integritetspolicy här.