Chef ökar – både print och digitalt

Chef ökar sin räckvidd – både digitalt och i print. Tidningen har nu passerat över 100 000 följare på Linkedin och ökar samtidigt med 4000 printläsare.

Tidningen Chef
Publicerad
Porträtt på Cecilia Norrby, vimplar och ballonger och siffrorna 100 000 och 4 000 i guld

Chef växer så det knakar – och det på en vikande marknad. I dagarna passerade Chef över 100 000 följare på Linkedin. Och i den senaste räckviddsmätningen från Orvesto Konsument 2020:1 ökar Chef med 4000 printläsare, från 135 000 till 139 000 jämfört med samma period förra året.

”Så glädjande! Det är ett styrkebesked och en bekräftelse på att vår journalistik är precis så relevant och angelägen för målgruppen som vi hela tiden strävar efter att vara, både i print och digitalt. Jag är oerhört stolt över redaktionen och alla på Chef som har jobbat stenhårt för detta, på en vikande marknad dessutom”, säger Cecilia Norrby, redaktionschef på Chef.

Inte minst under vårens utmanande coronatid har Chef satsat stort på att skapa dialog med målgruppen på digitala plattformar. En ytterligare framgångsrik satsning är Facebookgruppen Chefa i coronakris som även den växer. I dag har den drygt 2 700 medlemmar.

”Att läsarna vänder sig till oss i tuffa tider är ett bevis på att vi lyckas med uppdraget att ge nytta och stöd i vardagen”, säger Cecilia Norrby.

Fortsätt läsa kostnadsfritt!

Vi behöver bara en minut…

Så roligt att du vill fortsätta läsa! Det får du strax göra, utan att betala något.

Skapa ditt gratiskonto
  • Tillgång till våra låsta artiklar och webinar gratis!

Dina uppgifter delas aldrig med tredje part. Läs vår integritetspolicy här.