Prisvinnaren Chef går mot strömmen: Ökar räckvidden

Om Chefakademin
Text: Calle Fleur
Publicerad
Chef-gänget firar att räckvidden ökar.

Chefs framgångar fortsätter.

Enligt senaste mätningen från Orvesto Näringsliv ökar Chef räckvidden med 4 procent, från 107 000 läsare till 111 000 läsare. Samtidigt backar de flesta affärs- och ekonomititlar med tvåsiffriga tal.

”Det är otroligt kul att Chef ökar, speciellt nu när mediebranschen går igenom tuffa tider. Vi jobbar hårt för att Chef ska vara ett både nödvändigt och lustfyllt verktyg för chefer. Allt vi gör handlar om att ta Sveriges chefer vidare – de här nya siffrorna är ett kvitto på att det fungerar”, säger Cissi Elwin Frenkel, vd och chefredaktör.

Branschtidningarna Dagens Media och Resumé uppmärksammar Chefs framgångar. I en separat artikel lyfter även medieanalytikern Olle Lidbom fram Chef som en av få ljusglimtar på en tämligen mörk mediemarknad.

Enligt TS-mätningen i februari 2014 ökade Chef upplagan med åtta procent. Även Chef.se har prisats vid flera tillfällen den senaste tiden: I november 2013 utsågs Chef.se till Årets tidskrift digitala medier av Sveriges Tidskrifters expertjury. I januari 2014 utsågs Chef.se till Årets bästa tidskriftssajt av Internetworld.

”De senaste månadernas framgångar stärker oss i vår övertygelse om att vi är på rätt väg. Vi vill tacka alla våra läsare för förtroendet”, konstaterar Cissi Elwin Frenkel.

Följ med oss på framgångsresan! Läs mer här om hur du annonserar i Chef och på Chef.se.

Läs mer: Tack kära läsare för succésiffrorna.

Läs mer: Chef.se utnämnd till Årets tidskrift digitala medier och Årets bästa tidskriftsajt.

Fortsätt läsa kostnadsfritt!

Vi behöver bara en minut…

Så roligt att du vill fortsätta läsa våra artiklar! Det får du strax göra, utan att betala något.

Skapa ditt gratiskonto
  • Tillgång till våra låsta artiklar och webinar gratis och utan tidsbegränsning!

Dina uppgifter delas aldrig med tredje part. Läs vår integritetspolicy här.