Logga in Chefakademin+
Mina sidor Logga in Logga ut Chefakademin+

Bra ledare förändrar världen

  • Annonsera
  • Om oss
  • Kontakta oss
  • Kundservice
  • Villkor och policy för
    personuppgiftsbehandling

Bra ledare förändrar världen

  • Innehåll från Chef
    • Artiklar och reportage
    • Nyhetsbrev
    • Senaste numret av Chef
    • Chef Webinar – med kunniga partners
    • Chefdagen
    • Ledarskapsscenen i Almedalen
    • Podd: Kvist & Fleur
  • Utbildning för ledare
    • Varför Chefakademin?
    • Ledarskapsutbildningar
    • Skräddarsydda utbildningar
    • Executive MBA
    • Utbildningsguiden – hitta rätt direkt
    • Chefakademin Talks – kostnadsfria webinar
  • Chefakademin+
    • Lyft ditt ledarskap med C+
    • Masterclass
    • Verktyg i vardagen
    • Ledarskapsbiblioteket
    • Ledarskapstest
    • Tidningsarkivet
    • Chef GPT – din chefsassistent i fickan
  • Utbildningar
  • Webinar
  • Nyhetsbrev
  • Skaffa C+
  • Chefdagen 2025

Kommunikation

Att kommunicera är kanske den viktigaste aspekten av att leda andra. Som chef behöver du kunna göra mål och visioner begripliga för medarbetarna, ge feedback på utfört arbete, genomföra svåra samtal, lösa konflikter, bygga teamkänsla och inspirera till goda resultat. På denna sida hittar du Chefs senaste artiklar om kommunikation och ledarskap.

Kommunikation

1 år med GDPR: Så blev de tuffa datareglerna – egentligen

Den 25:e maj fyller 2018 års största snackis – den europeiska dataskyddslagen GDPR – ett år. De stränga lagkraven och höga bötessummorna förstörde nattsömnen för många chefer förra våren. Men vad har egentligen hänt sedan dess? Läs mer
Arbetsmiljö

Studie: Fler jobbar över – och nätshoppar på jobbtid

Allt fler jobbar övertid, visar en tysk undersökning. Men samtidigt uträttar vi fler privata ärenden på jobbtid.
Kommunikation

Är telefonsamtalet ett dött sätt att kommunicera på jobbet?

Ringer du allt färre samtal på jobbet? Du är inte ensam. Samtidigt som ringandet minskar på svenska arbetsplatser slår mobilsurfandet rekordnivåer.
Beslutsfattande

5 saker framgångsrika ledare gör helt annorlunda

Alla chefer vill leda medarbetare som är motiverade och känner att arbetet är meningsfullt. Men hur gör du för att lyckas? Här är 5 punkter som framgångsrika ledare följer.
Kommunikation

Så många döljer sina Facebook-inlägg för chefen: ”Karriären kan skadas”

En majoritet vill inte att kollegerna eller chefen ska ta del av deras inlägg på sociala medier, visar en ny undersökning.
Kommunikation

Socialt obekväm? 3 tips för att få flyt i samtalet

Som chef kan du ibland få kämpa för att få igång medarbetarsamtalet. Här ger Chefs expert i retorik, Sofia Kacim, råd om hur du lyckas.
Kommunikation

Undersökning: Employer branding – nödvändigt men svårt

Att kommunicera vilken bra arbetsgivare man är, så kallad employer branding, är nödvändigt tycker de flesta chefer. Men två femtedelar menar att varumärkesarbetet är för ytligt och flummigt. Det visar Chefs undersökning. Det är hög tid att hitta smartare arbetssätt, menar experter.

Karriär

Så upptäcker du Linkedin-bedrägeriet som sprider virus

På ytan ser det ut som ett jobberbjudande från ett bemanningsföretag. Men i själva innehåller chattmeddelanden ett dokument med en skadlig kod.
Kommunikation

Sociala medier-forskaren: Emojin chefen aldrig ska skicka

Är det okej med emojis i jobbmejl eller inte? Sociala medier-forskaren Beata Jungselius reder ut hur vi kan använda språkverktyget i vår yrkesroll.
Kommunikation

3 gånger chefen ska vara tyst under ett möte

Att vara chef innebär att du måste behärska konsten att veta när du ska driva ett möte framåt – och när det är bäst att vara tyst och släppa fram andra. Här är några råd för att lyckas!
Kommunikation

Forskning: Ta selfies på jobbet – stärker gemenskapen

Är selfies en självupptagen handling? Nej, inte enligt forskare vid Göteborg Universitet som menar att selfies tagna i offentlig miljö kan stärka gemenskapen. 
Två kollegor
Kommunikation

3 saker du aldrig ska säga till en kollega i kris

Som chef är du även ansvarig för att ge krisstöd för saker som händer utanför jobbet. Men det det finns ett par fällor du ska se upp för i samtal med medarbetaren.
Vissa telefonsamtal stör mer än andra.
Arbetsmiljö

Studie: Kollegans telefonsamtal – ett arbetsmiljöproblem

Kollegans ljudliga telefonsamtal vid skrivbordet kan vara ett arbetsmiljöproblem som sänker produktiviteten, visar en ny studie.
Kommunikation

8 steg: Så ger chefen stöd – till medarbetaren i kris

Visste du att du som chef också har ett ansvar att ge krisstöd för händelser som inträffar utanför jobbet? 
Kommunikation

Forskning: Introverta väljs bort från chefsjobb – trots att de är duktiga ledare

Forskning visar att personer med introverta drag ofta väljs bort från chefsjobb. Trots att de i själva verket är mer effektiva ledare för vissa grupper.
Kommunikation

Regler, moral och magkänsla: Så navigerar chefen rätt

Avslöjanden om generösa chefsförmåner skakar Ledarna. En i raden av organisationer som fått problem med sin etiska kompass. Chefer bör oftare ställa sig frågan hur deras agerande uppfattas utåt, menar Natali Phalén vid Institutet mot mutor.
Karriär

3 frågor toppkandidater vågar ställa på jobbintervjun

Lyckas på jobbintervjun – genom att låna tre stycken frågor andra toppkandidater använt tidigare.
Arbetsmiljö

Undersökning: Är det okej att kramas på jobbet?

Krama en kollega eller inte. En ny undersökning har undersökt vilka kärleksuttryck vi tycker är okej på jobbet.
Beslutsfattande

Googlestudie: 10 saker varje chef måste leva upp till

För 10 år sedan tog Google fram en studie för hur en chef ska vara. Nu väljer internetjätten att göra en ny studie – för att uppdatera svaren till dagens verklighet.
Kommunikation

Gratis mall: Utvecklingssamtal

Snart är det dags för samtalen många chefer bävar för. Utvecklingssamtalen. Men om du förbereder dig kan de leda till bättre arbetsmiljö och en djupare relation med dina medarbetare.
Kommunikation

Psykologen: 5 sätt att göra ett gott första intryck

Du har säkert fått rådet: "Gör ett bra första intryck". Men hur lyckas man? Här är 5 huvudregler du kan följa.
Kommunikation

Chefen för TED-talks: Här är de 10 bästa talarna senaste året

20 minuter, en talare och ett specialområde. TED-talks har blivit ett populärt fenomen på 2010-talet. Nu plockar chefen bakom plattformen ut sina favoriter i videobanken. 
Kommunikation

6 trender du som chef vill ha koll på – just nu

Chef har besökt Web Summit, världens största techkonferens, i Lissabon, som gästades av såväl Tony Blair som internets uppfinnare Tim Berners-Lee och flera av världens största techföretag. Här är några av de trender som vi tror att du vill ha koll på i år.
Arbetsmiljö

8 misstag: Därför säger de bästa upp sig

Det är lättare än du tror att slarva bort en duktig medarbetare. Med ett par insatser kan du som chef undvika att din högpresterande kollega försvinner bort från företaget – och tar all sin kunskap med sig.
Kommunikation

”Döda fisken”-handslaget – och 3 andra gester att se upp för

Vårt kroppsspråk avslöjar mer än vi kanske tror. Här är några exempel på gester som kan uppfattas som icke-professionella – utan att du tänker på det.
Kommunikation

5 myter om ledarskap som experten krossar

Som chef är du högvilt för de som vill sälja på dig enkla lösningar på komplexa ledarskapsproblem. Men vad är myt och vad är sanning? Chefs ledarskapsexpert Leif E Andersson guidar dig förbi några vanliga fällor och missförstånd. 
Kommunikation

5 tips: Så kritiserar du chefen – utan att ni blir ovänner

Vissa problem är värda att föra upp till ytan. Men det finns några saker du måste tänka på när du ska leverera konstruktiv feedback.
Kommunikation

Transparenta chefer skapar tillit i teamet

I tider av oro och ständiga förändringar har tillit blivit allt viktigare. Med hög tillit i gruppen får du mer självgående medarbetare som kräver mindre styrning – även om de också kan bli mindre benägna att ta emot råd. Men hur skapar du denna tillit?
Kommunikation

Elon Musks största snedsteg under 2018

Hade du ett tufft 2018? Då kan du trösta dig med att det finns chefer som hade det ännu tuffare. Här är några snedsteg som superentreprenören Elon Musk stod för under året – och vad du kan lära dig av dessa.
Karriär

10 nya yrken i år – du inte hört talas om innan

Funderar du på att byta jobb och är över 50 år? Då kanske ”oldflucener” kan bli något för dig. Det kvalar in på listan över nya yrkestitlar som lanseras under 2019.
Kommunikation

Topplista: Här är årets värsta jobbfloskel

Som chef är det lätt att upprepa sig när man ska motivera eller informera medarbetarna. Men se upp så du inte börjar använda floskler för ofta.
Kommunikation

Han utsågs till världens sämsta chef

Det finns mer eller mindre smickrande priser att vinna som chef. Det har en flygbolags-vd fått erfara nyligen.
Karriär

7 grodor att se upp för på jobbintervjun

Här är några fallgropar som du bör se upp för under en jobbintervju.
Karriär

Lena Apler: ”Nöj dig inte med att bli utesluten”

Åldersnoja? Varför det? Företagsledaren Lena Apler jobbar vidare vid fyllda 67, och tipsar om hur man håller sig relevant på arbetsmarknaden, år efter år.
Kommunikation

5 sätt att få fram ditt budskap – utan en tråkig Powerpoint

Sömniga bilder med minimal text. Alla har nog varit på en katastrofal Powerpoint-presentation. Här är 5 sätt för att du inte ska gå i samma fälla.
Kommunikation

3 tips: Leverera din presentation – som ett proffs

Chefs expert i retorik, Sofia Kacim, hjälper dig att leverera din presentation på jobbet som ett riktigt proffs.
Kommunikation

Hemmajobbare – här är 3 tips för att aldrig mer känna dig ensam

Snacket vid kaffemaskinen och småpratet på lunchen. Smådetaljer, men saker som en distansjobbare kan sakna. Här är 3 strategier för att du ska känna dig mindre isolerad.
Kommunikation

Experten: 10 tips för att göra succé som talare

Är du obekväm på scenen? Här är den irländske retorikexperten David Nihills bästa tips för att lyckas med en presentation som chef. 
Kommunikation

Här är svenska roboten som arbetstränar medarbetare

Nu är den lanserad – den svenska roboten Furhat som tagit sex år att utveckla. Den kan arbetsträna nya medarbetare i kniviga sociala situationer och göra mer fördomsfria arbetsintervjuer.
Kommunikation

10 saker du aldrig ska skriva i ett jobbmejl

Här är ämnen som kan vara extra känsliga när du skickar jobbmejl.
Kommunikation

Därför är passiva chefer farliga

Ingen vill jobba med en psykopatchef eller en narcissistisk ledare – men det är när ledarskapet blir för passivt som varningsklockorna bör ringa som högst. Forskning lyfter fram "låt gå"-chefen som den mest skadliga. Har du en eller är du rent av själv en bör du se upp.
Kommunikation

7 bästa metoderna för feedback

Välj och vraka mellan sju olika feedback-metoder, alla med olika för- och nackdelar. Chef har kartlagt dem för dig.
Kommunikation

Mia Törnblom: Min feedback blev för brutal

"Jag hann hejda mitt ego, förbannade mig själv för att jag varit hänsynslös och skapat stress hos henne", skriver Mia Törnblom om att ge feedback.
Kommunikation

Därför har Amazon-vd:n förbjudit Powerpoints – 3 skäl

Är du en förespråkare av Powerpoint-presentationer?
Karriär

3 frågor du måste besvara – innan du säger upp dig

Sugen på en ny utmaning? Då finns det 3 viktiga frågor du bör ställa dig själv innan du tar steget fullt ut och går vidare i chefskarriären.
Kommunikation

Här är 5 personer du vill ha i ditt nätverk

En erfaren mentor i all ära – men genom att bygga en personlig styrelse ökar oddsen att du tar nästa steg som ledare.
Kommunikation

3 misstag du vill undvika när du mejlar

E-posten är långt ifrån död. Kommunikationsverktyget är fortfarande viktigt för svenska arbetsplatser. Men trots det hanterar många sina mejl på ett slarvigt sätt.
Kommunikation

Mejla som en militär – bli mer effektiv

Missar medarbetarna dina mejl? Fördröjer dina långa ämnesrader viktiga beslut? Lösningen: militär precision i utkorgen.
Kommunikation

Sveriges mest populära chefsutbildning – men hur bra är den?

Ledarskapsutbildningarna UGL och UL tillhör Sveriges mest populära, och gör också i de flesta fall chefen till en bättre ledare. Det visar en ny utvärdering av Karolinska Institutet. Men många riskerar att slarva bort resultatet genom dålig uppföljning.
Beslutsfattande

Googlestudie: 10 saker alla bra chefer gör

I tio år har Google forskat fram vilka egenskaper som är mest framgångsrika hos en chef.
Kommunikation

5 tips: Så mejlar du en kontakt – du inte pratat med på evigheter

Ibland tappar vi kontakten med bra personer – men det är aldrig försent att återuppta den. Det kräver dock vissa förberedelser.
Kommunikation

Ge tuffa besked – här är 5 råd för att lyckas

Alla företag måste genomgå förändringar – stora som små. Ofta är det chefen som inför alla medarbetare måste ge informationen. Så här gör du för att lyckas.
Kommunikation

4 saker som introverta önskar att alla visste

Som chef måste du kunna leda flera olika typer av människor.
Kommunikation

Här är 6 tecken på att medarbetarna litar på dig

Får du inte gehör för dina beslut? Då kan medarbetarna ha bristande förtroende för dig som chef. Men det finns några knep för att bli en ledare att lita på.
Beslutsfattande

5 skäl till varför du inte vill vara ”den roliga chefen”

Inspirerande och rolig – två eftertraktade egenskaper hos en chef. Men en ny studie visar att det kan bli för mycket av det goda. 
Karriär

3 tips: Så här bygger du upp ett ovärderligt nätverk

Är du tillräckligt bra på att nätverka? Sociala kontakter är ofta nyckeln till nästa steg i karriären. Här är några tips.
Kommunikation

5 saker utmärkta ledare gör – varje dag

Det finns några vanor som förenar bra chefer – oavsett nivå, bransch eller medarbetare. Här är fem saker att hålla i minnet.
Kommunikation

4 toppchefer: Så hanterar du krisen – på bästa sätt

När förändringstakten ökar på företagen gäller det att ha en stark inre kompass. Inte minst behöver man kunna stå fast i sin värdegrund när det blir kris. Chef frågade några framgångsrika chefer om vilka fyra ledaregenskaper deras inre kompass snurrar runt.
Kommunikation

Experten: Kollega som näthatar – här drar du gränsen

Krocken i sociala medier uppstår när arbetsgivarens intresse är ett annat än den anställdes inlägg. Det menar Paula Hogéus, expert inom arbetsrätt.
Kommunikation

Betyg på varje statsminister: Från Palme – till Reinfeldt

Chefs egen sammanställning av sju historiska statsministrar kan ge en fingervisning inför valet. Småtråkighet, förnuft och rationalitet är ledar­egenskaper som värdesätts högt av väljarna.
Kommunikation

11 gester som får dig att verka oproffsig

Orden står för en liten del av hur vi uppfattas och kroppsspråket för resten. Se upp för de här gesterna om du vill ge ett professionellt intryck på jobbet.
Kommunikation

5 roliga chefer från svenska reklamfilmer vi minns

Du vill inte jobba hela helgen. Det ville inte heller karaktären Åke – som gick till historien när han grimaserade mot sin chef i en lottoreklam.
Kommunikation

Nej, nätverkande är faktiskt inte så effektivt

Syftet med nätverksträffar att knyta till sig nya kontakter. Men det kanske inte så effektivt, visar ny forskning.
Kommunikation

7 saker du inte ska säga till en chef i Sverige

Kaffe på förmiddagen eller att kunna stå vid skrivbordet. Det kanske är självklarheter för dig – men kanske inte för nyinflyttade. Här är listan på saker du inte ska säga till din chef i Sverige.
Kommunikation

Undvik fallgroparna vid svåra samtal

Alla har vi de där samtalen som vi vet att vi borde ta men gärna skjuter upp. Du som chef har ett ansvar att medvetandegöra saker som inte fungerar på arbetsplatsen. Här är saker du ska undvika vid svåra samtal. 
Arbetsmiljö

Var tredje svensk avskyr att prata politik på jobbet

Drar du dig för att prata politik i lunchrummet? Du är inte ensam. Var tredje person avskyr nämligen när det samtalsämnet kommer upp, visar en ny undersökning.
Kommunikation

BETYG: Här är ledarstilarna i landslaget – från 1994 till idag

Ledare för ledare i herrlandslaget. Vi gör en resa från Tommy Svenssons VM-brons 1994 fram till dagens datum. Här är ledarstilarna som präglat landslaget senaste åren.
Kommunikation

Här är 10 egenskaper som är hetast just nu

Om du söker ett nytt chefsjobb finns det några egenskaper som är extra eftertraktade. Här är hela topplistan, enligt en ny undersökning.
Karriär

Så tacklar du svåra intervjufrågan: ”Dina svaga sidor?”

Den kommer på nästan alla anställningsintervjuer – men är jobbig att besvara. Så här ska du tackla frågan om dina svaga sidor.
Kommunikation

Nej, du behöver faktiskt inte gå på stela mingel

Du vill träffa nya människor och knyta nya kontakter. Ändå hamnar du bredvid någon du redan känner. Det är svårt med mingel och nu visar en studie att det inte behöver vara så.
Kommunikation

Så håller du i ett möte – utan prata sönder det

Som chef är du säkert den som oftast kallar till möten. Det är du som håller i mötesagendan och är drivande för att ni inte ska dra över tiden. Då är det lätt att känna att du har pratat överlägset mest och att de andra mötesdeltagarna knappt kommit till tals.
Två personer, varav en ska börja vara mentor åt den andra
Kommunikation

3 tips: Så skaffar du en mentor

Vill du utvecklas i karriären? Skaffa en mentor. Frågan är bara hur du gör. Här är några tips.
Beslutsfattande

3 knep för att öka din trovärdighet som chef

Trovärdighet och förtroende tar tid att bygga upp. Men det finns knep för att öka oddsen att medarbetarna tar till sig dina beslut.
Kommunikation

Pia Anderberg: ”Makten har flyttat till kunden”

Digitaliseringen förändrar vad en verksamhet har att förhålla sig till. Det ställer nya krav på organisation, processer och kompetens. Vilket i slutänden ger HR nya uppgifter. ”HR måste förstå tekniken och vilken del av den som är viktig i verksamheten”, säger Pia Anderberg, direktör för HR och innovation på Axel Johnson-koncernens ägarbolag.
Kommunikation

Här är årets värsta jobbfloskeln

Som chef är det lätt att råka ta till floskler när man ska motivera eller informera medarbetarna. Nu är den fläskigaste klyschan för utsedd i en stor omröstning. Här är orden du ska passa dig för.
Kommunikation

5 argument för att introverta chefer är bättre ledare

Att vara utåtriktad som chef ses av många som en stark egenskap. Men det finns även fördelar med att ha mer introverta karaktärsdrag som ledare.
Kommunikation

Sex konversationsfällor att undvika

Pratar du mer än du lyssnar? Det är ett av de vanligaste misstagen vi gör när vi samtalar med någon. Här är sex samtalsmisstag du ska undvika – och hur du ska göra för att konversera som ett proffs.
Kommunikation

3 tips: Lyckas med din presentation på engelska

Här är strategierna du behöver för att få fram ditt budskap – på ett annat språk.
Beslutsfattande

5 argument: Därför gör Jannes ledarskap succé i Ryssland

Sveriges första VM-slutspel på 12 år. Då är det främst två personer som är på allas läppar just nu: Lagkaptenen Andreas Granqvist och förbundskaptenen Janne Andersson.
Kommunikation

Guide: Så blir du tydlig som chef

Här får du praktiska råd kring hur du blir tydligare som chef.
Kommunikation

Heta trenden: Så lyckas du med din ”Mystery Lunch”

På techföretaget Tobii har ”Mystery Lunch” blivit en metod för spännande möten, nya konstellationer och bättre sammanhållning mellan medarbetarna.
Kommunikation

Kompis på jobbet? Så lyckas du som chef

Här är 5 råd för att lyckas med konststycket: Kompis och chef – på samma gång.
Kommunikation

Så håller du bästa utvecklingssamtalet

Utvecklingssamtal är till stor hjälp i ditt ledar­skap om du använder dem rätt. Med boken ”Målstyrning genom utvecklingssamtal” vill Sara Roos bidra till bättre samtal.
Karriär

10 säkra sätt att bli impopulär på Linkedin

Linkedin är en fantastisk plattform för att knyta till sig nya kontakter. Men det kan också bli väldigt fel.
Kommunikation

”Hur hinner jag ge daglig feedback?”

Chefs expert i lönesättning AnnCharlotte Bretan ger svar på hur du ger daglig feedback.
Cheftest

Cheftest: Anders Thornberg, Säpo

1 februari tog han klivet från Säpo till jobbet som rikspolischef. Med Anders Thornberg som Säpochef präglades organi­sationen av stor öppenhet och han låter yngre medarbetare ”skugga” honom för att lära sig jobbet. Här kan du läsa vårt Cheftest från 2014.
Kommunikation

Därför är din presentation sövande – och hur du gör istället

Så här håller du en presentation – utan att åhörarna zoomar ut under mötet.
Kommunikation

10 saker du aldrig ska säga på jobbet

Det är bra att ha nära och trygga relationer på jobbet. Men det finns ändå saker som inte lämpar sig på en arbetsplats. Här är 10 exempel på samtalsämnen du helst ska undvika.
Kommunikation

5 skäl: Därför är framgångsrika ledare också bra lärare

En riktigt bra lärare eller chef glömmer du aldrig. Och det är inte så konstigt. En ny studie visar att det kan finnas samband mellan att framgångsrika ledare också är bra lärare.
Kommunikation

16 uttryck som får dig att verka oproffsig

Har du stenkoll på hur du pratar och vilka uttryck du använder? Nej, tänkte väl det. Här är 16 fallgropar att akta sig för om du vill verka professionell på jobbet.
Arbetsmiljö

Jesus 10 största ledarskapsfloppar

Han är en av de mest omtalade cheferna under julen och hans insatser har burit frukt i snart 2 000 år. Men en av tidernas störste ledare ­gjorde också sina klavertramp.
Kommunikation

5 tecken på att du är en svensk på jobb utomlands

Att svenskar hamnar på jobb utomlands är inte ovanligt. Men hur beter vi oss egentligen utanför Sveriges gränser? Nu avslöjar en ny undersökning hur vi uppfattas – och krossar samtidigt en myt.
Kommunikation

Så förbättrar du ditt kroppsspråk

Du trummar med fingrarna, du står på ett ställe, du tittar ner? Så här fixar du det.
Kommunikation

5 vägar till ökad kunskap om sextrakasserier

För att skapa förändring behöver du som chef verktyg. Här får du tips på 5 handfasta metoder – allt från kortlekar till guider – med syftet att stoppa sextrakasserier. 
Kommunikation

Undvik de dyra mötesfällorna

Dåliga möten är pengar i sjön och skapar stress. Och avslöjar brister hos chefer. ”Dåliga möten är ett tecken på dåligt ledarskap”, menar mötesexperten Micke Darmell. Så lär dig vässa möteskulturen.
Kommunikation

6 chefer: Scenfiaskon vi aldrig glömmer

En av fyra chefer lider av uttalad scenskräck, visar en ny undersökning. Nu vittnar 6 chefer om kallsvett, tunnelseende och fysiskt illamående. 
Karriär

4 saker du ska rensa bort från din Linkedin

Klart du ska ha en uppdaterad Linkedin-profil – men att ta bort information kan vara lika väsentligt som att lägga till. 
Kommunikation

Fråga & svar: Får chefen kolla andras mejlkorg?

Medarbetare som använder jobbdatorn i privat bruk. Men får chefen gå in och läsa mejlen? Nu har en ny dom kommit i EU-domstolen som väcker stort intresse.
Kommunikation

Ställ enkla frågan – få bättre möteskultur

En kort enkel fråga i slutet av alla era interna möten. Svårare än så behöver det inte vara att vända en trist möteskultur. Vi har tjuvkikat i mötesexperten Micke Darmells verktygslåda. Här är några av hans enkla knep.
Kommunikation

Så kommunicerar du bättre som chef – 7 tips

Chefer lägger mindre tid på kommunikation och återkoppling än de tror. Här är 8 tips för att du ska bli en bättre kommunikatör.  

Håll dig uppdaterad med våra nyhetsbrev!

Våra populära nyhetsbrev samlar varje vecka det bästa från Chef och Chefakademin. Ledarskapsnytta och inspiration för dig som är chef, ledare och/eller HR. Missa inget - börja prenumerera idag! Det är helt kostnadsfritt.

Ja tack, jag vill ha nyhetsbrev!

Genvägar

  • Artiklar och reportage
  • Ledarskapsutbildningar
  • Företagsanpassade utbildningar
  • Skaffa Chefakademin+

Kontakta oss

  • Om oss
  • Kontakta oss
  • Kundservice

Chefakademin i Stockholm AB
Sankt Eriksgatan 26, 4 tr
112 39 Stockholm
info@chefakademin.se

Copyright

Materialet på denna webbplats är upphovsrättsskyddat.

Uppge källa, gärna med länk, vid citering.

Ansvarig utgivare: Calle Fleur

20% på vårens utbildningsstarter

Ta ledarskapet till nästa nivå i vår! Just nu får du 20 % rabatt på utbildningarna Ny som chef, Leda utan att vara chef, UGL, AI för chefer och ledare och Executive MBA – välj det spår som bäst tar dig och din organisation framåt.

Till erbjudandet