Lediga chefsjobb
Alla chefsjobb

Nu händer det!

Om Chefakademin
Text: Calle Fleur
Publicerad

10 storföretag som tar täten.

10 företagsledningar som tänker nytt.

100 kvinnor som ska förändra.

Det är parollen för Battle of the numbers, ett unikt projekt där Ericsson, H&M, Ikea, Saab, Sandvik, Scania, SEB, SPP, SSAB och Volvo AB går samman för att öka andelen kvinnor på operativa chefspositioner. Bakom projektet står Cissi Elwin Frenkel och Chef, Sofia Falk och Wiminvest samt Eva Swartz Grimaldi.

Projektet lanserades den 20 november 2012, genom att vd:arna för dessa tio företag skrev en debattartikel i Dagens Industri.

Projektet har uppmärksammats på bred front, några få exempel:

– Huvudnyheter i Dagens Industri (21/11 2012) och SvD Näringsliv (21/11 2012).

Huvudnyhet i Studio Ett, P1 (20/11 2012).

Ett långt inslag i TV4:s ekonominyheter (02:25 in i klippet).

Chefs decembernummer kommer innehålla ett stort reportage om jämställdheten på svenska arbetsplatser, och flera texter om Battle of the numbers.

Tills dess: Läs mer om projektet på Battle of the numbers hemsida.

Skapa ett gratiskonto, läs Chef digitalt för

0:-

  • Tillgång till våra låsta artiklar och webinar gratis!

Skapa ditt gratiskonto

Se alla våra erbjudanden