Chef ökar – både print och digitalt
Chef ökar sin räckvidd – både digitalt och i print. Tidningen har nu passerat över 100 000 följare på Linkedin och ökar samtidigt med 4000 printläsare.

Chef växer så det knakar – och det på en vikande marknad. I dagarna passerade Chef över 100 000 följare på Linkedin. Och i den senaste räckviddsmätningen från Orvesto Konsument 2020:1 ökar Chef med 4000 printläsare, från 135 000 till 139 000 jämfört med samma period förra året.
”Så glädjande! Det är ett styrkebesked och en bekräftelse på att vår journalistik är precis så relevant och angelägen för målgruppen som vi hela tiden strävar efter att vara, både i print och digitalt. Jag är oerhört stolt över redaktionen och alla på Chef som har jobbat stenhårt för detta, på en vikande marknad dessutom”, säger Cecilia Norrby, redaktionschef på Chef.
Inte minst under vårens utmanande coronatid har Chef satsat stort på att skapa dialog med målgruppen på digitala plattformar. En ytterligare framgångsrik satsning är Facebookgruppen Chefa i coronakris som även den växer. I dag har den drygt 2 700 medlemmar.
”Att läsarna vänder sig till oss i tuffa tider är ett bevis på att vi lyckas med uppdraget att ge nytta och stöd i vardagen”, säger Cecilia Norrby.
Logga in för att fortsätta läsa!
Skapa ett gratiskonto, läs Chef digitalt för
0:-
- Tillgång till våra låsta artiklar gratis!
KOMMENTERA ARTIKELN
Vad tycker du? Kommentera artikeln här nedan. Det gör du via tjänsten Ifrågasätt som också är ansvarig för kommentarsfunktionen. Kommentarerna visas på chef.se i anslutning till texten. För att kommentera behöver du först skapa ett konto och logga in. Håll god ton och håll dig till ämnet. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Ifrågasätt förbehåller sig rätten att radera kommentarer i efterhand. Även Chef kan ta bort kommentarer. Chef förbehåller sig även rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.