chefvann

Chef fick prestigefyllt branschpris – igen

På onsdagskvällen delade branschorganisationen Sveriges Tidskrifter ut sina årliga utmärkelser på Tidskriftsgalan. Chef knep priset i kategorin Årets Digitala Tidskrift fackpress – ett pris som tidningen även förärades 2013.

”Konkurrensen om läsarna är tuffare än någonsin. Men tack vare ett tydligt läsarfokus och vältrimmade digitala muskler fortsätter årets vinnare att leverera värde till en kräsen publik,” löd juryns motivering för Chefs utmärkelse.

Övriga nominerade tidskriftssajter i kategorin var Skolvärlden, Arbetsvärlden och Market.se.

”Vi är så glada! Det känns extra kul att juryn har valt att lyfta fram det arbetet i nomineringstexten,” säger Calle Fleur, vice vd på Chef, om priset.

”Det här är verkligen en arbetsseger för alla på Chef, som jobbar så hårt och målmedvetet varje dag för att ta Sveriges chefer vidare.”

Mycket har hänt på Chef.se under året som lett fram till priset. Till stor del handlar det om arbete tillsammans med Chefs digitala partner Äventyret ”under huven”, för att göra sajten snabbare och förbättra användarupplevelsen.

Bland de konkreta resultaten som tydligt syns utåt för användarna märks bland annat ett nytt format för långläsning som lanserats under året, en ökad satsning på rörligt innehåll och inte minst arbetet med webbkurser för chefer.

Läs också: Chefs webbkurser - kompetensutveckling för chefer och ledare

Och fler nyheter är att vänta:

”Vi har mycket spännande grejer på gång, och priset för Årets digitala tidskrift fackpress är verkligen ett extra kvitto på att vi är på rätt väg,” säger Calle Fleur.

Just arbetet med webbkurserna var för övrigt anledningen till att Chefs utvecklingsteam även i år nominerades till priset för Årets utvecklare, som de vann förra året. På årets gala delades det ut till sajten KIT, i konkurrens med övriga nominerade Offside/Filter och LRF Medias satsning Agfo.

Läs också: Anmäl dig till Chefs nyhetsbrev

Relaterade artiklar

chefboken-think-like-a-rocket-scientist-1
Chefboken

Raketforskare hjälper chefer att göra det omöjliga

Raketforskning tog människan till månen men kan användas till betydligt mer än så. I massivt hyllade ”Think like a rocket scientist” delar tidigare raketforskaren Ozan Varol med sig av lättbegripliga strategier för att faktiskt lyckas med det som verkar omöjligt.

Maria Geijer på Morot & Co ger råd om hur du knyter dina kunder närmare. Foto: Martina Huber
Annonssamarbete Chef + Morot & Co

Så enkelt tar du klivet närmare kunden

Bli bättre på att få nya kunder och behålla dem ni har. ”Många missar hur enkelt det kan vara att testa, utforska och samla in kunskap om vad som är intressant för just deras kunder”, säger Maria Geijer, på Morot & Co

whatsyourproblem_bjornhedensjo-1
Chefboken

Boken som gör dig till mästare på problemlösning

När du försöker lösa problem — ger du dig då på rätt problem? Har du och dina kollegor lagt ner själ och hjärta i något, bara för att efteråt upptäcka att det var fel sak? Då är du inte ensam. Hyllade boken ”What’s your problem?” ger cheferna nycklar till en strategisk superkraft — förmågan att faktiskt lösa rätt problem.

 

Cecilia Norrby, redaktionschef på Chef
Om chef

Chef ökar sina läsare - igen!

Chef är en av få tidningar som ökar på en vikande mediemarknad. Det visar den senaste mätningen från Orvesto Näringsliv, som släpptes i dag.

chefboken-alltid-relevant-sammanfattning
Chefboken

Så håller sig chefer relevanta

Vad utmärker en bra chef i en tid präglad av artificiell intelligens, enorma utvecklingskliv och ständig digitalisering? I den nya boken "Alltid relevant" guidar digitaliseringsexperterna Ann Helenius och Per Mosseby chefer till vad som krävs för att hinna med i den nya verkligheten — och blomstra i den.
Porträtt på Cecilia Norrby, vimplar och ballonger och siffrorna 100 000 och 4 000 i guld
Tidningen Chef

Chef ökar – både print och digitalt

Chef ökar sin räckvidd – både digitalt och i print. Tidningen har nu passerat över 100 000 följare på Linkedin och ökar samtidigt med 4000 printläsare.
anna_hellman3
Annonssamarbete Chef + Stockholms universitet

Gör dig startklar att leda i förändring

En rejäl kunskapsinvestering – i exakt rätt tid. ”Det är bland det bästa som har hänt mig!”, säger Anna Hellman, vd, om sin Executive MBA från Stockholms universitet.

4-day-week
Chefboken

Inför 4-dagarsvecka och vinn i lönsamhet och engagemang

Att jobba fem dagar i veckan är gammalmodigt och hör till 1900-talet. Det är dags att tänka om och mäta de anställdas insats på vad de faktiskt gör på jobbet, inte hur länge de är där.