Så jobbar du med employer branding
Den här artikeln är en del av Chefs stora undersökning om rekrytering. Läs huvudartikeln här!
”Det är klart att man kan anstränga sig själv och tänka ut hur man formulerar organisationens syfte – men den stora effekten kommer först när alla rekryterande chefer gör det”, säger han.
Här är tre viktiga steg som man som chef ska tänka på i employer branding-arbetet:
Läs också: Udda rekryteringsmetoden: ”Jag snickrade en skylt”
1 Frågorna ”vart är vi på väg” och ”hur får vi tag i de talanger vi behöver” är inte hr-frågor – det är helt och hållet ledningsfrågor. Det måste man vara tydlig med från ledningens sida.
2 Jobba med ditt ledarskap. Det är ledarskapet som för ut syftet i organisationen. Dåligt ledarskap kan inte attrahera och behålla talanger, men med bra ledarskap blir det möjligt.
3 Jobba med kommunikativa koncept som slår an emotionellt och inte bara logiskt.
Läs också: Här kan man klättra hela vägen till toppen
Fortsätt läsa kostnadsfritt!
Vi behöver bara en minut…
Så roligt att du vill fortsätta läsa! Det får du strax göra, utan att betala något.
- Tillgång till våra låsta artiklar och webinar gratis!
Dina uppgifter delas aldrig med tredje part. Läs vår integritetspolicy här.