Dilemmat: ”Min medarbetare är en besserwisser”
”Jag har bekymmer med en medarbetare i min arbetsgrupp. Jag är sedan en tid chef på utvecklingsavdelningen i kommunal förvaltning. Jag har en dryg handfull medarbetare, och vi arbetar ganska nära varandra. Att kunna samarbeta är därför a och o. Men en av medarbetarna sticker ut på ett sätt som hämmar samarbetet. Medarbetaren har en alldeles egen stil, både vad gäller kläder, och annat, men det ser jag inte som något problem. Det som stör är att medarbetaren tar mycket plats, på andras bekostnad. Medarbetaren pratar ofta högt och forcerat och kommer ofta med ”fluffiga” idéer. Jag märker ju att de andra på avdelningen är trötta på de långa utläggningar medarbetaren håller, men trots flera samtal har jag inte lyckats få en förändring. Vad ska jag ta mig till?”
Monica
Fortsätt läsa kostnadsfritt!
Vi behöver bara en minut…
Så roligt att du vill fortsätta läsa våra artiklar! Det får du strax göra, utan att betala något.
- Tillgång till våra låsta artiklar och webinar gratis och utan tidsbegränsning!
Dina uppgifter delas aldrig med tredje part. Läs vår integritetspolicy här.