»Jag får inte göra som Ica-Stig«
Varför tackade du ja till att vara med i »Ullared«?
»För att vissa har en bild av Gekås som en lada i skogen där vi säljer konkurspartier och kvinnor sliter varor ur stora bingar. Folk verkar tro att man måste kontrollera så att byxbenen är lika långa. Jag tycker att det är kul att visa upp hur det faktiskt ser ut hos oss.«
Du har inte sett serien, hur tror du att den blir?
»Den ska visa vår själ och anda på företaget. Men jag får ju inte sitta som Ica-Stig och visa produkter och berätta hur bra de är. Tyvärr är det inte så …«
Vad ska serien handla om?
»Den ska skildra djupet av den svenska folksjälen, fyra miljoner besöker oss varje år. Många av våra besökare är roliga utan att veta om det.«
Vilka är riskerna med att ställa upp?
»Riskerna är att man generar våra kunder, våra anställda eller varumärket. Jag är lite orolig över att de ska göra sig roliga på någon annans bekostnad. Många av dokusåporna går ju ut på det. Men de som har producerat programmet har varit lyhörda.«
Vad kan programmet ge företaget?
»I bästa fall kan det skapa en nyfikenhet, så att ännu fler vill åka hit. Det värsta scenariot är att man tycker att man har sett vad man behöver på tv och struntar i att besöka oss.«
Är du inte orolig för hur du ska framställas?
»Jag är som jag är. Men jag är inte Håkan i baren på Färjan om man säger så … Jag har varit vd länge så jag är ganska van vid uppmärksamhet. Jag har en hygglig distans och är inte särskilt imponerad av mig själv.«
Hur kommer din ledarstil att visas upp, tror du?
»Jag tror att det kommer synas att jag är ganska vanlig och har mycket humor, kombinerat med att jag ibland är disträ och dominerande. Förmodligen kommer de också visa att jag ständigt analyserar siffror.«
Vad är största utmaningen för er just nu?
»Hur vi ska sysselsätta männen efter 1,5 timmes shopping. Då börjar de gnälla och då tappar tjejerna också lusten. Planen är att bygga en sportbar och ett rum med internet och spel där grabbarna kan roa sig medan tjejerna handlar.«
Fortsätt läsa kostnadsfritt!
Vi behöver bara en minut…
Så roligt att du vill fortsätta läsa våra artiklar! Det får du strax göra, utan att betala något.
- Tillgång till våra låsta artiklar och webinar gratis och utan tidsbegränsning!
Dina uppgifter delas aldrig med tredje part. Läs vår integritetspolicy här.