»Hur hanterar jag medarbetarens sågning av mig?«
Ett utvecklingssamtal ska vara ett tillfälle där feed-back ges från chef till medarbetare och tvärtom. Vid ett samtal nyligen fick jag som chef svidande kritik på många punkter från en av mina medarbetare. Det var allmänt hållet, fanns inga riktiga situationer som personen kunde referera till men visst känner denna till mina svagheter och högg där det kändes som mest. Jag tackade för synpunkterna. Nu efteråt känner jag bitterhet och orättvisa.
Hur gör jag?
Jag bör väl inte använda samma mynt? Samtidigt börjar jag undra om vi kan ha ett fortsatt förtroligt samarbete framöver. Personen får mig också att undra om jag är rätt person för tjänsten vilket jag inte hört
från någon annan.
Vad ska jag göra?
Fortsätt läsa kostnadsfritt!
Vi behöver bara en minut…
Så roligt att du vill fortsätta läsa våra artiklar! Det får du strax göra, utan att betala något.
- Tillgång till våra låsta artiklar och webinar gratis och utan tidsbegränsning!
Dina uppgifter delas aldrig med tredje part. Läs vår integritetspolicy här.