Fem skäl till att de slutar
En undersökning från kontorsleverantören Regus visar att den vanligaste anledningen till att anställda slutar är »brist på kommunikation och engagemang från högsta ledningen«
Om företagen vill behålla sina anställda ska man satsa på klassiska metoder som löneförhöjningar, extra semester och extra pensionsinbetalningar, säger de tillfrågade.
De fem vanligaste orsakerna som får svenskar att säga upp sig:
1. Brist på kommunikation och engagemang från högsta ledningens sida (42%)
2. För stor arbetsbörda/övertid (37%)
3. Ingen befodran trots goda arbetsresultat (33%)
4. Brist på visioner hos företaget (31%)
5. Otrevliga kollegor (29%).
Undersökning bygger på enkätsvar från 15 000 företagsrepresentanter från 75 länder världen över.
Fortsätt läsa kostnadsfritt!
Vi behöver bara en minut…
Så roligt att du vill fortsätta läsa våra artiklar! Det får du strax göra, utan att betala något.
- Tillgång till våra låsta artiklar och webinar gratis och utan tidsbegränsning!
Dina uppgifter delas aldrig med tredje part. Läs vår integritetspolicy här.