Fem tjänster vi inte vill betala för
Tre av tio resenärer blir riktigt uppretade om de måste betala extra för frukosten när de bor på hotell. Det visar en undersökning från sajten Hotels.com.
Nästan hälften (47 procent) av de tillfrågade har någon gång fått betala extra för en tjänst de trodde skulle vara gratis.
En service som inte verkar vara populär är minibaren. Nästan sju av tio säger att de aldrig använder den utan köper egen snacks och dryck och tar upp på rummet.
Bland de märkligaste saker som resenärerna har hittat i minibaren är:
tandkräm, fågelfrö, en tom Jägermeisterflaska och en CD-skiva.
Här är de extrakostnader som är mest impopulära bland hotellgästerna:
1. Frukost 33,3 procent
2. Trådlöst internet 22,2 procent
3. Parkering 9,5 procent
4. Telefonväckning 7,9 procent
5. Flaskvatten 6,3 procent
Fortsätt läsa kostnadsfritt!

Vi behöver bara en minut…
Så roligt att du vill fortsätta läsa våra artiklar! Det får du strax göra, utan att betala något.
- Tillgång till våra låsta artiklar och webinar gratis och utan tidsbegränsning!
Dina uppgifter delas aldrig med tredje part. Läs vår integritetspolicy här.