Donatella Versace ger aldrig upp
I höst väntar ett modesamarbete med H&M för Donatella Versace. Hon är en primadonna med sinne för ledarskap men få toppchefer är lika excentriska. Eller vad sägs om en egen tidszon »Donatella Standard Time« (DST)? Och att hon röker som en borstbindare, men har låtit förpacka om cigaretterna i askar med Versaces logotyp eftersom hon »inte gillar varningsetiketterna«.
Donatella Versace är en ledarikon med motstridiga sidor – men det är just det som gör henne tidstypisk. Hon har, numera, stenkoll på familjeimperiet och personifierar en trend där högsta chefen både är företagets varumärke och den som driver verksamheten framåt.
Hon svänger om det krävs. För tre år sedan sa hon att Versace aldrig skulle samarbeta med ett lågprismärke som H&M, att det skulle ge varumärket ett förvirrat intryck. Den 17 november lanseras hennes kollektion på H&M, både för herr och dam.
Fortsätt läsa kostnadsfritt!

Vi behöver bara en minut…
Så roligt att du vill fortsätta läsa våra artiklar! Det får du strax göra, utan att betala något.
- Tillgång till våra låsta artiklar och webinar gratis och utan tidsbegränsning!
Dina uppgifter delas aldrig med tredje part. Läs vår integritetspolicy här.