4. 23-årige Daniel Ek testar sin nya kompis
27 mars 2006. Det kryptiska meddelandet skickas ut en måndag – och kommer att förändra musikbranschen för alltid. Fast det anar nog ingen som läser det:
”Affiliate marketing-bolaget Tradedoubler har förvärvat samtliga aktier i Advertigo för 10 miljoner kronor. Advertigo har inga nuvarande intäkter. Några tillkommande löpande kostnader för personal eller andra poster kommer inte att belasta Tradedoubler.”
Egentligen handlar det om ett slags test. De nyfunna vännerna Daniel Ek och Martin Lorentzon har inget gemensamt förutom ett intresse för gangsterfilmer – och en vision om hur skivbolagen ska bli lönsamma igen.
Vill du läsa hela texten?
Köp boken 100 ögonblick som förändrade ledarskapet i Sverige
Fortsätt läsa kostnadsfritt!
Vi behöver bara en minut…
Så roligt att du vill fortsätta läsa! Det får du strax göra, utan att betala något.
- Tillgång till våra låsta artiklar och webinar gratis!
Dina uppgifter delas aldrig med tredje part. Läs vår integritetspolicy här.