Chef på toppnivå
»Siffrorna är fantastiska. Speciellt med tanke på att i princip alla andra tidskrifter backar i mätningen«, säger Chefs chefredaktör Camilla Jonsson.
Vad beror ökningen på?
»Det är naturligtvis svårt att svara på. Men det faktum att vi aldrig tappar fokus på vårt ämnesområde ledarskap i kombination med att vi ändå hela tiden vågar förnya oss tror jag läsarna uppskattar.«
»Dessutom har vi under våren haft flera framgångsrika evenemang, till exempel Kompetensgalan, som fått stort medialt genomslag. Även våra redaktionella samarbeten med Dagens Nyheter, Amelia och Privata Affärer har säkert också haft betydelse för den positiva utvecklingen.«
Kan räckvidden öka ytterligare?
»Självklart. Inte minst med tanke på att vi nu jobbar väldigt aktivt med vår webbplats, chef.se, är jag övertygad om att kännedomen om vårt varumärke och intresset för tidningen kommer att öka framöver.«
Oroar den annalkande lågkonjunkturen?
»Egentligen inte. Blir det sämre tider, blir det ännu mer angeläget för chefer att få såväl råd som inspiration.«
Sedan 2001 har tidningen bara haft högre räckvidd en enda gång, under första perioden år 2004.
Fortsätt läsa kostnadsfritt!

Vi behöver bara en minut…
Så roligt att du vill fortsätta läsa våra artiklar! Det får du strax göra, utan att betala något.
- Tillgång till våra låsta artiklar och webinar gratis och utan tidsbegränsning!
Dina uppgifter delas aldrig med tredje part. Läs vår integritetspolicy här.