Lediga chefsjobb
Alla chefsjobb

21. Posten lanserar portalen Torget.se

Okategoriserade
Text: Redaktionen
Publicerad
Skärmdump på Torget 1998. Foto: Noppa.se/ScreenGallery.

10 september 1996. Nyheten att Sverige fått en ny webbportal undkommer nästan ingen. TV4 visar en reklamfilm med en fiskande Peter Haber. En utvald skara journalister får chatta (!) med Postens vd Ulf Dahlsten. Bara marknadsföringen för lanseringen kostar 25 miljoner kronor.

Det behövs inga omskrivningar. Den gigantiska, nydanande webbportalen Torget.se ska rädda Posten. Vd Ulf Dahlsten har skådat in i kristallkulan och fått syn på ett avlägset hot i fjärran: E-handel.

Med hjälp av kändischattar, nätsåpoperor, frågespalter, diskussionsforum och webbutiker – som ska leverera sina paket via Posten – ska Torget.se rädda Posten undan katastrof. Och bli den naturliga samlingspunkten för alla Sveriges webb-användare på köpet.

 

Vill du läsa hela texten?


Köp boken 100 ögonblick som förändrade ledarskapet i Sverige
(läs mer om boken genom att klicka på länken).

Beställ boken här:

Skapa ett gratiskonto, läs Chef digitalt för

0:-

  • Tillgång till våra låsta artiklar och webinar gratis!

Skapa ditt gratiskonto

Se alla våra erbjudanden