Lediga chefsjobb
Alla chefsjobb

Vd:ar avslöjar: 5 appar vi inte klarar oss utan

Nytt jobbår – och en möjlighet att styra upp din vardag. Med hjälp av några enkla verktyg kan du få bättre koll på både ditt och dina medarbetares arbete.

Teamutveckling
Publicerad

Med det nya året kommer ofta en känsla av nystart. Vad passar då bättre än att skaffa dig ett par smarta digitala verktyg som förenklar din jobbvardag. Fast Company har med hjälp av en rad toppchefer plockat ut ett par appar som ligger extra nära hjärtat.

Hoppas du hittar minst en app som du får väl användning av under 2019!

1) För att kommunicera mer effektivt

Slack har funnits på marknaden ett par år – men många chefer tycker fortfarande att verktyget är det bästa för att hålla kontakten med sina medarbetare. Bland fördelarna finns att ni kan skapa kanaler som rör olika ämnen samt att verktyget fungerar lika bra i mobilen som på datorn. Slut på långa mejltrådar med andra ord.

”Det minskar mejlskörden drastiskt och att det känns som ett chattprogram gör att det är väldigt effektivt för oss”, säger Jessica Matthews, vd på energiföretaget Uncharted Power.

Ladda ner till iPhone och Android här!

Andra appar: Facebook Workplace.

2) För dina ”att göra”-listor

Risken med att ha dina anteckningar på olika platser är att saker glöms bort. Med Evernote kan du samla allt på en på plats. Enligt Evernote själva använder 225 miljoner människor tjänsten i dag – och det är lätt att förstå varför. Du kommer nämligen åt dina anteckningar var du än befinner dig.

”Jag gör alltid mina listor längre än vad jag egentligen hinner med. Det gör att jag hela tiden fortsätter att utmana mig själv”, säger Jessica Matthews.

Ladda ner till iPhone och Android här!

Andra smarta appar: Google Calender, Captio.

3) För att få en överblick av arbetet

När du jobbar med planering och projektering är det skönt att ha en överblick för hela arbetsplatsen. Här finns det en rad verktyg som du enkelt kan integrera med din mejl och Slack. Vivian Shen, vd på utbildningsföretaget Juni Learning föredrar Zapier.

Zapier hjälper oss att hålla koll på kundrelationer, projektledningen, Slack, mejlen och vårt sociala medier-arbete på ett snabbt och effektivt sätt”, säger hon.

Andra smarta appar: Asana, Airtable.

4) Hitta ditt fokus – med vitt ljud

Det senaste inom hälosappar är vitt ljud som finns i appen White Noise. Vitt ljud ska ha en avkopplande effekt och öka din koncentration. Du kan även enkelt spela in ljud som får dig att slappna av.

Ladda ner till Android och till iOS!

5) Håll koll på din egen hälsa

Med hjälp av en liten monitor i storlek som två sockerbitar fångar den prisbelönta appen Coala dina hjärtljud, registrerar EKG och för över värden i ett analysverktyg. För att göra dig ännu tryggare har du i premiumversionen tillgång till ”Hjärtupplysningen” med en certifierad sjuksköterska.

Ladda ner till iPhone och Android här!

Skapa ett gratiskonto, läs Chef digitalt för

0:-

  • Tillgång till våra låsta artiklar och webinar gratis!

Skapa ditt gratiskonto

Se alla våra erbjudanden