Linkedin-chefens 11 tips: Så lyckas du med möten på distans – i coronatider
Från och med i morgon kommer alla medarbetare på Linkedin i Stockholm att jobba hemifrån på grund av coronakrisen. Här är Nordenchefen Lisa Gunnarssons 11 bästa tips för distansjobb och virtuella möten.
”Ju mer vi kan hjälpa människor att anpassa sig till den nya situationen, desto mer lugn och trygghet kan vi skapa så att vi kan fortsätta vårt arbete”, säger Lisa Gunnarsson.
Att Linkedin skickar hem medarbetarna är en ren försiktighetsåtgärd. Verksamheten kommer att fortgå som vanligt. Inga möten kommer att ställas in, bara flyttas över till nätet.
Det första Lisa Gunnarsson gjorde var att sätta upp rutiner för virtuella möten och se till att de kan kommunicera med alla sina medarbetare digitalt.
”Ur ett ledarperspektiv är det otroligt viktigt, vi vet ju inte hur lång den här perioden blir, hur det påverkar människor och hur de kommer att må. Vi vet inte heller något om hur ensamma människor är eller vilka andra svåra förhållanden de kan ha privat. Därför är det extra viktigt med någon som säger hej och som bryr sig.”