wordpress-22-03

”Tjänstefiering”, Christian Grönroos

Tjänstefiering innebär inte att kasta ut det gamla eller att helrenovera företagets hela erbjudande. Det handlar om att fortsätta med det man redan gör – fast på ett mer kundfokuserat sätt. Men det ställer också nya krav på dig som chef. Och på att fler medarbetare har kontakt med kunder och ständigt lär sig om dem.

Nyhet! Lyssna eller läs i Chefboken-appen

Du har väl inte missat Chefboken-appen? Appen gör det enklare att läsa och lyssna, oavsett var du är. Du som Chefboken-prenumerant kan ladda ned ljudfiler för offline-lyssning och spara de summerade böckerna i ditt personliga bibliotek. Det är enkelt att komma igång: Ladda ned appen ”Chefboken” i App Store eller Google Play – du loggar in precis som på Chef.se.
Läs mer om Chefboken-appen här.

Därför valde vi den här boken

Tjänstefieringen har pågått länge men har accelererat sedan smartphonens intåg. Privata som offentliga organisationer lämnar en varulogik och går över till att skapa kundvärde genom tjänster. Boken Tjänstefiering bör här ses som portalverket för att förstå detta skifte och vad det innebär för chefer, organisationer och dess kultur.

 

Tre saker du lär dig av att läsa boken

  1. Skillnaden mellan ett företag som bygger på en varulogik och ett som bygger på en tjänstelogik.
  2. Vilka typer av tjänster som finns och en tjänsts olika beståndsdelar.
  3. Hur du som chef aktivt arbetar för att etablera en tjänstekultur.

Dags att logga in för fortsatt läsning!

Artikeln du vill läsa är låst. Logga in som Chefboken-prenumerant (eller bli prenumerant idag!) för att fortsätta läsa.

Chefboken appen
Lyssna eller läs till över 150 sammanfattade böcker
De främsta böckerna, noga utvalda och översatta
Ny sammanfattning varje månad
Rabatt på Adlibris
Rabatt på månadens bok i sin helhet
Chefboken appen
Lyssna eller läs till över 150 sammanfattade böcker
De främsta böckerna, noga utvalda och översatta
Ny sammanfattning varje månad
Rabatt på Adlibris
Rabatt på månadens bok i sin helhet