SAS för evigt – eller?

Okategoriserade
Text: Calle Fleur
Publicerad

I september 2011 förundrade Christian Kamhaug omvärlden genom att tatuera in SAS-loggan på sin ankel.

SAS sociala medier-chef hade helt enkelt förlorat ett vad i samband med en framgångsrik Facebook-kampanj, och pr-jippot ledde till stor uppmärksamhet (till exempel här, här, här och här ).

I dag är stämningen på SAS inte lika lättsam. Bolaget skakar i sina grundvalar, sparpaketen river upp känslor, konkurshotet hänger tungt.

Dessutom har Christian Kamhaug bytt jobb och blivit pr-rådgivare på Hill+Knowlton Strategies i Oslo.

Vi var bara tvungna att fråga: Hur känns det där med tatueringen i dag?

Inte så värst farligt, tydligen.

”När jag satt hos tatueraren tvekade jag någon minut – men jag har aldrig ångrat mig sedan dess. Jag menar, jag fick mitt första jobb på SAS och stannade i koncernen i 13 år. SAS har varit en viktig del i mitt yrkesliv”, säger Christian Kamhaug och fortsätter:

Jag har många goda vänner från SAS-tiden, det är väl först och främst dem jag tänker på när jag tittar på min tatuering. Dessutom representerar den mitt bidrag till att bygga upp SAS närvaro i sociala medier. På kort tid blev SAS det största turismbolaget på Facebook i Norden. Det är jag stolt över.”

Några andra galna idéer på gång? En Hill+Knowlton-tatuering kanske?
”Lyckligtvis jobbar jag nu på en arbetsplats där vi ofta genomför galna idéer – men för våra kunder.”

Skapa ett gratiskonto, läs Chef digitalt för

0:-

  • Tillgång till våra låsta artiklar och webinar gratis!

Skapa ditt gratiskonto

Se alla våra erbjudanden