Premiär för Chef Content

chef content Chef har fått en egen contentavdelning! Här erbjuds nya och gamla kunder möjligheten att stärka sin affär med hjälp av redaktionell och kommersiell kommunikation i alla kanaler, inklusive Chefs egna. ”Vi märker redan av ett stort intresse”, säger Calle Fleur, chefredaktör och ansvarig utgivare, Chef.

Kommunikation
Text: Malin Kaldo
Publicerad
Calle Fleur och LOtta Byqvist. Foto: Chef

Chef har en flera år lång historia av kommersiella samarbeten med sina kunder. Nu börjar mediehuset även producera content marketing för kundens egna kanaler.

”Vi får ofta höra av våra kunder att vi är starka på innehåll. Därför känns det som ett naturligt steg att producera innehåll även utanför vårt eget universum”, säger Calle Fleur.

Exempel på produkter som Chef Content erbjuder är nativeartiklar, webinars, poddar, sociala medier-kampanjer, nyhetsbrev, årsredovisningar, trycksaker och event.

Lotta Byqvist, tidigare chefredaktör för tidningen Sälj, blir ansvarig för Chef Content.

”Genom att använda seniora skribenter, redaktörer och formgivare samt spjutspetskompetens inom sociala medier kan Chef Content hålla samma höga kvalitet som tidningen gör. Jag ser en väldig potential i detta”, säger hon.

Skapa ett gratiskonto, läs Chef digitalt för

0:-

  • Tillgång till våra låsta artiklar och webinar gratis!

Skapa ditt gratiskonto

Se alla våra erbjudanden