Cecilia Norrby, redaktionschef på Chef

Chef ökar sina läsare – igen!

Chef är en av få tidningar som ökar på en vikande mediemarknad. Det visar den senaste mätningen från Orvesto Näringsliv. ”Att läsarna vänder sig till oss i tuffa tider är ett bevis på att vi lyckas med uppdraget att ge nytta och stöd i vardagen”, säger Cecilia Norrby, redaktionschef på Chef.

Chefs räckvidd har enligt Orvesto Näringsliv ökat med 5000 printläsare, från 138 000 till 143 000, jämfört med samma period förra året.

”Så roligt! Det är ett kvitto på att vår journalistik är precis så relevant och angelägen för alla chefer som vi hela tiden strävar efter att vara. Vi har märkt att vi blivit ännu viktigare för målgruppen under coronakrisen, då många chefer står inför svåra uppgifter. Att läsarna vänder sig till oss i tuffa tider är ett bevis på att vi lyckas med uppdraget att ge nytta och stöd i vardagen”, säger Cecilia Norrby, redaktionschef på Chef.

I undersökningen, som genomfördes under perioden 17 mars-27 maj 2020, har 14 744 personer deltagit. Dessa representerar en population av strax över 4,8 miljoner människor i åldrarna 21-65 år med en taxerad årsinkomst på minst 100 000 kr.

”Jag är oerhört stolt över redaktionen och alla på Chef som har jobbat stenhårt för detta, på en vikande marknad dessutom. Det här tar vi med oss in i en höst där vi ser en lavinartad ökning av funderingar från chefer kring hur det nya arbetslivet kommer att bli – som vi fortsätter att bevaka”, säger Cecilia Norrby.

Porträtt på Cecilia Norrby, vimplar och ballonger och siffrorna 100 000 och 4 000 i guld

Läs också: Chef ökar – både print och digitalt

prenumerera-chef-1
Prenumerera på Chef

Boosta ditt chefsjag

Nu är det goda ledarskapet viktigare än någonsin. Med Chef får du expertråd och handledning i tuffa chefsfrågor. Prenumerera idag!

Relaterade artiklar

rocket
Jobba på Chef

Key account manager sökes till Chefakademin

Chefakademin är inne i en spännande tillväxtresa och söker nu en erfaren Key Account Manager med uppdrag att i första hand sälja Företagsanpassade utbildnings- och utvecklingsinsatser.
Det finns enkla och effektiva sätt för chefer att öka engagemanget hos medarbetarna. &franklys Caroline Fjellner tipsar om vad som går att börja med direkt.
Annonssamarbete Chef + &frankly

5 sätt för chefer att öka engagemanget – redan i dag

Engagemanget på jobbet har tagit stryk under pandemin. Men det finns flera enkla saker som du som chef kan göra direkt för att vända trenden. Vilket av tipsen tänker du börja med?
rocket
Jobba på Chef

Chefakademin söker Teamledare för utbildnings­avdelningen

Kom och jobba med oss! Chefakademin söker nu en teamledare med uppdraget att leda utvecklingen för att skapa ett gemensamt administrativt arbetssätt. Vi vill erbjuda en ännu bättre kundupplevelse och samtidigt jobba smartare, med fullt stöd i digitaliseringens möjligheter.
Nisha Besara.
Chefakademin

Hon blir ny chefredaktör på Chef

I januari tillträder den välkända publicisten Nisha Besara som ny chefredaktör och ansvarig utgivare för Chef, Nordens största ledarskapstidning på papper och webb. Nisha Besara efterträder Cissi Elwin, som får en renodlad vd-roll i det nybildade bolaget Chefakademin.

kia_orback_pettersson1
Om Chefakademin

Toppstyrelse klar till Chefakademin

Det nystartade bolaget Chefakademin, där mediabolaget Chef och utbildningsbolaget Mgruppen gått samman, har i ett slag blivit dominerande på marknaden för Chef och Ledarskapsutbildningar. Nu rekryterar man en ny styrelse med imponerande tyngd.
webbkurs_gdpr_1800
Om Chefakademin

Information för dig som är kund hos Chef

Mediebolaget Chef Stockholm AB och utbildningsbolaget Mgruppen kommer att gå samman under namnet Chefakademin.  Denna information berör samtliga personer som är registrerade kunder hos Chef.
Louise Wohrne utvecklas som hållbar ledare hos BillerudKorsnäs. Foto: Karina Ljungdahl
Annonssamarbete Chef + BillerudKorsnäs

Hon förändrar världen på jobbet

På BillerudKorsnäs är inte bara produkterna hållbara utan även deras ledare. Men vad innebär det i praktiken? ”För mig betyder det att jag får verktygen för att utveckla både mig själv och medarbetarna och att jag bidrar till en bättre värld”, säger Louise Wohrne, Director Sustainability och Public Affairs, på BillerudKorsnäs.
Cissi Elwin, programledare för Chef Dilemma
Om Chefakademin

Succé-podden Chef Dilemma når 100 000 lyssningar

Chefs ledarskapspodd Chef Dilemma gör succé. Nu har mer än 100 000 lyssnat på hur svenska toppchefer löser sina ledarskapsutmaningar.