Chef ökar sina läsare – igen!

Chef är en av få tidningar som ökar på en vikande mediemarknad. Det visar den senaste mätningen från Orvesto Näringsliv. ”Att läsarna vänder sig till oss i tuffa tider är ett bevis på att vi lyckas med uppdraget att ge nytta och stöd i vardagen”, säger Cecilia Norrby, redaktionschef på Chef.

Om Chefakademin
Publicerad
Cecilia Norrby, redaktionschef på Chef

Chefs räckvidd har enligt Orvesto Näringsliv ökat med 5000 printläsare, från 138 000 till 143 000, jämfört med samma period förra året.

”Så roligt! Det är ett kvitto på att vår journalistik är precis så relevant och angelägen för alla chefer som vi hela tiden strävar efter att vara. Vi har märkt att vi blivit ännu viktigare för målgruppen under coronakrisen, då många chefer står inför svåra uppgifter. Att läsarna vänder sig till oss i tuffa tider är ett bevis på att vi lyckas med uppdraget att ge nytta och stöd i vardagen”, säger Cecilia Norrby, redaktionschef på Chef.

I undersökningen, som genomfördes under perioden 17 mars-27 maj 2020, har 14 744 personer deltagit. Dessa representerar en population av strax över 4,8 miljoner människor i åldrarna 21-65 år med en taxerad årsinkomst på minst 100 000 kr.

”Jag är oerhört stolt över redaktionen och alla på Chef som har jobbat stenhårt för detta, på en vikande marknad dessutom. Det här tar vi med oss in i en höst där vi ser en lavinartad ökning av funderingar från chefer kring hur det nya arbetslivet kommer att bli – som vi fortsätter att bevaka”, säger Cecilia Norrby.

Skapa ett gratiskonto, prova Chef digitalt för

0:-

  • Tillgång till våra låsta artiklar gratis!

Skapa ditt gratiskonto

Se alla våra erbjudanden