Så använder du dina digitala sinnen
Bill Rogers, vd och grundare av amerikanska webbföretaget Ektron tipsar i tidningen Fast Company om hur du lär känna dina kunder bättre via er webbplats. Koppla på dina fem digitala sinnen:
1. Studera beteendet. Vilka undersidor har besökarna varit inne på och vilka köp har de gjort?
2. Studera deras miljö. Surfar besökarna in via sin mobiltelefon eller från sin hemdator?
3. Studera nyckelorden. Vilka sajter kommer de från innan de hamnar hos er? Och vilka nyckelord söker de på för att landa hos er?
4. Studera era data. Har de besökt er tidigare, och vilken information har du om era besökare (ålder, bostadsort, kön etc)?
5. Studera deras sociala nätverk. Vem har de kontakt med online och vad tycker de om att dela med sig av och prata om?
Fortsätt läsa kostnadsfritt!

Vi behöver bara en minut…
Så roligt att du vill fortsätta läsa våra artiklar! Det får du strax göra, utan att betala något.
- Tillgång till våra låsta artiklar och webinar gratis och utan tidsbegränsning!
Dina uppgifter delas aldrig med tredje part. Läs vår integritetspolicy här.