Allt fler läser Chef!

Hurra! Chef når allt fler läsare. Det visar räckviddsrapporten Orvesto Näringsliv, där Chef ökar från 111 000 till 113 000 läsare. ”Ett styrkebesked”, säger Chefs chefredaktör Calle Fleur.

Calle Fleur. Foto: Oskar Omne

Glada miner på Chefs redaktion idag. För på en svår och vikande marknad, ökar Chef räckvidden, från 111 000 till 113 000 läsare.

”Svenska tidskrifter har gått igenom ett riktigt stålbad de senaste åren – med pandemi, lågkonjunktur, ökade kostnader för papper och tryck och internetjättar som roffar åt sig mer av både innehålls- och annonsaffären. Att Chef ökar räckvidden i Orvesto Näringsliv – den viktigaste mätningen för oss – är därför ett riktigt styrkebesked. Och ett kvitto på att vi lyckas nå ut med vår journalistik till de vi finns till för, Sveriges chefer och ledare. Vi är både glada och stolta!”, säger Chefs chefredaktör Calle Fleur.

Calle Fleur. Foto: Oskar Omne

Orvesto Näringsliv visar också att könsbalansen bland Chefs läsare är oerhört jämn; 56 000 kvinnor, kontra 57 000 män.

Förutom att nå många i print, har Chef även en stark digital närvaro.

LinkedIn, den mest angelägna sociala medier-kanalen för att nå och engagera läsarna, har Chef nu passerat 140 000 följare, och är den största svenska tidskriften på plattformen.

”Livet som chef är både extremt utmanande, viktigt och roligt! Vi finns till för att inspirera, peppa och utveckla Sveriges chefer varje dag, oavsett om det sker via webb, papperstidning, app, webinar eller sociala plattformar. Det är kul att se hur intresset för ledarskapsfrågor ökar hela tiden – och att Chef har en betydelsefull roll i den utvecklingen”, säger Calle Fleur.

orvesto näringsliv

Orvesto Näringsliv är Sveriges största undersökning av det yrkesverksamma Sverige. Orvesto Näringsliv 2023 genomfördes under perioden 28 mars – 10 maj 2023. Totalt har 11 504 personer deltagit, som representerar en population om nästan 5 miljoner yrkesverksamma människor i åldrarna 21–65 år och med en taxerad årsinkomst på minst 100 000 kr. Samtliga respondenter har svarat på undersökningen digitalt.