Svensk kortlek för chefer sprids över världen
Kan en hederlig kortlek utveckla dig som chef? Enligt startup-entreprenören Ola Möller är svaret ja. Hans uppfinning Methodkit – kortlekar med enkla ikoner som hjälper chefer att strukturera och planera nya projekt – gör just nu segertåg världen över.
I skrivande stund har drygt 1 000 kortlekar sålts till 32 länder på 6 kontinenter. Belgiens premiärminister har köpt en, liksom chefer på Dropbox, Samsung och Ikea.
Prinsen av Dubai, Maktoum al Maktoum, beställde två kit och gillade dem så mycket att han på eget initiativ har översatt dem till arabiska. Dessutom är översättningar till portugisiska, tyska, franska ryska, finska och hindi är på gång.
Framgångsreceptet?
”Jag tror att många vill ha en paus från datorn för att kunna fokusera på varandra och projektet som de arbetar med. Datorn bombar oss med information och intryck, men mina bästa idéer har alltid uppkommit bortom datorn – i skogen, badkaret eller under en intressant diskussion. Konsten att utveckla och använda analoga verktyg har glömts bort”, hälsar Ola Möller på mejl från Brasilien, en av Methodkits största marknader.
Behöver svenska chefer verkligen en sådan här produkt?
”Methodkit ger en möjlighet att överblicka och fördjupa sig i projektarbete och allt det innebär. Det blir mycket lättare att se för- och nackdelar med det man jobbar med.”
Läs mer: Se hur Methodkit används här.
Fortsätt läsa kostnadsfritt!
Vi behöver bara en minut…
Så roligt att du vill fortsätta läsa! Det får du strax göra, utan att betala något.
- Tillgång till våra låsta artiklar och webinar gratis!
Dina uppgifter delas aldrig med tredje part. Läs vår integritetspolicy här.