SAS för evigt – eller?

Okategoriserade
Text: Calle Fleur
Publicerad

I september 2011 förundrade Christian Kamhaug omvärlden genom att tatuera in SAS-loggan på sin ankel.

SAS sociala medier-chef hade helt enkelt förlorat ett vad i samband med en framgångsrik Facebook-kampanj, och pr-jippot ledde till stor uppmärksamhet (till exempel här, här, här och här ).

I dag är stämningen på SAS inte lika lättsam. Bolaget skakar i sina grundvalar, sparpaketen river upp känslor, konkurshotet hänger tungt.

Dessutom har Christian Kamhaug bytt jobb och blivit pr-rådgivare på Hill+Knowlton Strategies i Oslo.

Vi var bara tvungna att fråga: Hur känns det där med tatueringen i dag?

Inte så värst farligt, tydligen.

”När jag satt hos tatueraren tvekade jag någon minut – men jag har aldrig ångrat mig sedan dess. Jag menar, jag fick mitt första jobb på SAS och stannade i koncernen i 13 år. SAS har varit en viktig del i mitt yrkesliv”, säger Christian Kamhaug och fortsätter:

Jag har många goda vänner från SAS-tiden, det är väl först och främst dem jag tänker på när jag tittar på min tatuering. Dessutom representerar den mitt bidrag till att bygga upp SAS närvaro i sociala medier. På kort tid blev SAS det största turismbolaget på Facebook i Norden. Det är jag stolt över.”

Några andra galna idéer på gång? En Hill+Knowlton-tatuering kanske?
”Lyckligtvis jobbar jag nu på en arbetsplats där vi ofta genomför galna idéer – men för våra kunder.”

Fortsätt läsa kostnadsfritt!

Vi behöver bara en minut…

Så roligt att du vill fortsätta läsa! Det får du strax göra, utan att betala något.

Skapa ditt gratiskonto
  • Tillgång till våra låsta artiklar och webinar gratis!

Dina uppgifter delas aldrig med tredje part. Läs vår integritetspolicy här.