Skapa ordning i kaoset på en kvart
Som projektledare i grossistbranschen var David Stiernholm själv i stort behov av mer struktur. Han gjorde det mesta på uppstuds och kunde aldrig släppa jobbet.
Av en slump fick han David Allens klassiker om vardagseffektivitet »Getting things done« i sin hand och började införa metoderna i sin vardag.
Det hade han nytta av när han sedan fick ett arbete som ställföreträdande vd.
»Jag ville göra livet enkelt, eftersom jag i grunden är en njutningsmänniska och inte vill tänka för mycket på jobbet på min fritid.«
När han sedan började arbeta som konsult var hans affärsidé att hjälpa företag med strategifrågor. Men det var något annat de egentligen behövde.
»Jag märkte att strategierna sällan genomfördes. Det var alltid något annat som kom emellan. Först och främst behövde de hjälp med den personliga effektiviteten. Sedan kunde de ägna sig åt ledarskapet.«
Nu arbetar han som struktör, och hjälper bland annat chefer att få ordning i jobbkaoset.
Fortsätt läsa kostnadsfritt!

Vi behöver bara en minut…
Så roligt att du vill fortsätta läsa våra artiklar! Det får du strax göra, utan att betala något.
- Tillgång till våra låsta artiklar och webinar gratis och utan tidsbegränsning!
Dina uppgifter delas aldrig med tredje part. Läs vår integritetspolicy här.