SAS för evigt – eller?
I september 2011 förundrade Christian Kamhaug omvärlden genom att tatuera in SAS-loggan på sin ankel.
SAS sociala medier-chef hade helt enkelt förlorat ett vad i samband med en framgångsrik Facebook-kampanj, och pr-jippot ledde till stor uppmärksamhet (till exempel här, här, här och här ).
I dag är stämningen på SAS inte lika lättsam. Bolaget skakar i sina grundvalar, sparpaketen river upp känslor, konkurshotet hänger tungt.
Dessutom har Christian Kamhaug bytt jobb och blivit pr-rådgivare på Hill+Knowlton Strategies i Oslo.
Vi var bara tvungna att fråga: Hur känns det där med tatueringen i dag?
Inte så värst farligt, tydligen.
”När jag satt hos tatueraren tvekade jag någon minut – men jag har aldrig ångrat mig sedan dess. Jag menar, jag fick mitt första jobb på SAS och stannade i koncernen i 13 år. SAS har varit en viktig del i mitt yrkesliv”, säger Christian Kamhaug och fortsätter:
Jag har många goda vänner från SAS-tiden, det är väl först och främst dem jag tänker på när jag tittar på min tatuering. Dessutom representerar den mitt bidrag till att bygga upp SAS närvaro i sociala medier. På kort tid blev SAS det största turismbolaget på Facebook i Norden. Det är jag stolt över.”
Några andra galna idéer på gång? En Hill+Knowlton-tatuering kanske?
”Lyckligtvis jobbar jag nu på en arbetsplats där vi ofta genomför galna idéer – men för våra kunder.”
Fortsätt läsa kostnadsfritt!
Vi behöver bara en minut…
Så roligt att du vill fortsätta läsa! Det får du strax göra, utan att betala något.
- Tillgång till våra låsta artiklar och webinar gratis!
Dina uppgifter delas aldrig med tredje part. Läs vår integritetspolicy här.