Het debatt om mejlförbud
Hur tillgängliga ska anställda (och chefer) vara när de inte är på jobbet? Den debatten går het i Tyskland, skriver tidningen Arbetsliv.
Där har vissa företag börjat stänga av mejlservrar på helger och kvällar för att de anställda inte ska få några nya mejl utanför kontorstid.
I artikeln intervjuas också svenska arbetslivsforskaren Christin Mellner som inte tror att lagstiftning är rätt väg att gå för att få bukt med problemet i Sverige.
”Det viktiga är att diskutera tillgänglighet och gränslöshet på arbetsplatser, och skapa gemensamma överenskommelser, normer och policies. Det handlar nog inte om att få skarpare gränser utan att hitta bra sätt att hantera gränslösheten”, säger hon till tidningen Arbetsliv.
Fortsätt läsa kostnadsfritt!
![](https://dlejuzwq61njn.cloudfront.net/app/uploads/2024/06/24085133/ikon_paywall_freemium.png)
Vi behöver bara en minut…
Så roligt att du vill fortsätta läsa våra artiklar! Det får du strax göra, utan att betala något.
- Tillgång till våra låsta artiklar och webinar gratis och utan tidsbegränsning!
Dina uppgifter delas aldrig med tredje part. Läs vår integritetspolicy här.