Chef växer – når fler chefer än någonsin

Om Chefakademin
Text:
Publicerad
Calle Fleur, digitalt ansvarig och Cissi Elwin, chefredaktör och vd.

Chef fortsätter att stå starkt. Orvestos senaste kvartalsmätning visar att Chefs räckvidd har ökat med 12 000 läsare på ett år – till 155 000 läsare.

”Vi är så otroligt glada och stolta över de här siffrorna. Vi jobbar hårt på redaktionen för att verkligen göra nytta för vår målgrupp av ambitiösa och ganska tidspressade chefer. Vi vidareutvecklar ständigt nya erbjudanden och kanaler och har flera lanseringar på gång i vår”, säger Cissi Elwin, vd och ansvarig utgivare på Chef.

tidnignen chef växer statistik
Källa: Orvesto, Google Analytics och KIA.

Chef har haft en explosiv digital tillväxt de senaste åren. I och med lanseringen av nya Chef.se och Chef Premium(Idag Chefakademin+), där du får tillgång till exklusivt material som mallar och avtal, verktyg, Chefs arkiv och ett unikt ledarskapstest, har kurvorna fortsatt att peka uppåt.

Trafiken på Chef.se har ökat kraftigt de senaste åren, till knappt 50 000 unika besökare i veckan. Under året har Chef även befäst sin starka ställning på sociala medier. Med 15 000 följare är Chef till exempel det största medieföretaget i Sverige på Linkedin.

”Vår satsning på att ge Sveriges chefer framåtlutad nytta på webben, i kontrast till det mer bakåtlutade innehållet i tidningen, har verkligen gett utdelning.

När Chefs digitala plattformar växer blir det lättare för oss att att uppfylla vårt uppdrag: Att ta Sveriges chefer vidare, var de än befinner sig – och när de än behöver oss”, säger Calle Fleur, digitalt ansvarig på Chef.

Intresserad av Chefakademin+?

Läs mer här 

Fortsätt läsa kostnadsfritt!

Vi behöver bara en minut…

Så roligt att du vill fortsätta läsa! Det får du strax göra, utan att betala något.

Skapa ditt gratiskonto
  • Tillgång till våra låsta artiklar och webinar gratis!

Dina uppgifter delas aldrig med tredje part. Läs vår integritetspolicy här.