Sätt tonen för mötet med din incheckningsfråga
En personlig eller professionell fråga hjälper till att öppna upp ett möte, sätter tonen och bjuder in alla att bli delaktiga och komma till tals. Här är några exempel.
Vad har du lärt dig under den senaste veckan?
Hjälper till att öppna upp mötet och bjuder in alla att dela med sig av något som de har lärt sig nyligen och som andra kan inspireras av.
Vad ser du fram emot den här veckan?
Hjälper till att skapa en positiv och optimistisk stämning i gruppen.
Vad har du gjort nyligen som du är stolt över?
Hjälper till att skapa en känsla av självförtroende och självkänsla i gruppen.
Vad har du gjort för att ta hand om dig själv nyligen?
Hjälper till att skapa en känsla av självomsorg och kan hjälpa till att identifiera eventuell stress hos deltagarna.
Vad vill du att gruppen ska veta om dig?
Hjälper till att skapa en känsla av öppenhet och kan hjälpa till att identifiera eventuell oro som deltagarna kan ha.
Varianter av incheckningar
CHECKA IN MED EN BILD
Be alla deltagare att ta en bild av något som representerar deras känslor inför mötet och dela den med gruppen. Hjälper till att skapa en känsla av samhörighet och kan hjälpa till att identifiera eventuell oro som deltagarna kan ha.
CHECKA IN MED EN EMOJI
Be alla deltagare att välja en emoji som representerar deras känslor inför mötet och dela den med gruppen. Ett snabbt och enkelt sätt att få en överblick över hur alla mår och kan hjälpa till att identifiera eventuell oro som deltagarna kan ha.
CHECKA IN MED EN ANDNINGSÖVNING
Gör en kort andningsövning tillsammans. Hjälper till att skapa en känsla av samhörighet och kan hjälpa till att minska stress och oro.
CHECKA IN MED EN KÄNSLA
Be alla deltagare att beskriva en känsla som de har inför mötet. Det ger en känsla av samhörighet och kan hjälpa till att identifiera eventuell oro som deltagarna kan ha.
CHECKA IN MED EN PERSONLIG BERÄTTELSE
Be alla deltagare att dela en personlig berättelse om sig själva. Detta hjälper till att skapa en känsla av öppenhet och kan hjälpa till att identifiera eventuell oro som deltagarna kan ha.
CHECKA IN MED EN POSITIV HÄNDELSE
Be alla deltagare att dela en positiv händelse som har hänt dem nyligen. Detta hjälper till att skapa en positiv och optimistisk stämning i gruppen.
CHECKA IN MED EN FRÅGA
Be alla deltagare att ställa en fråga till gruppen. Detta hjälper till att skapa en känsla av samhörighet och kan hjälpa till att identifiera eventuell oro som deltagarna kan ha.
CHECKA IN MED EN REFLEKTION
Be alla deltagare att reflektera över en specifik fråga eller ämne som är relevant för mötet. Detta hjälper till att skapa en känsla av fokus och kan hjälpa till att identifiera eventuell oro som deltagarna kan ha.
Redan PLUSkund — Logga in
Bygg vidare med fler tjänster
Nå nästa nivå med
Chefakademin+Få de viktigaste insikterna, handplockade nyheter, smarta verktyg och ledarskapsutveckling – på ett sätt som fungerar i din vardag.
- Omvärldsbevakning – senaste ledarskapsnyheterna och -forskningen, samt andra ämnen som direkt rör chefsrollen.
- Tidningen Chef – tidningen hem i brevlådan 11 gånger per år och tillgång till hela tidningsarkivet.
- Digitala masterclasses – upskill med tillhörande workshopsmaterial som du kan använda på din arbetsplats.
- Ljudboksbibliotek – ett digitalt bibliotek där du kan lyssna på sammanfattningar av de viktigaste ledarskapstitlarna!
- Verktyg i vardagen – mallar, guider och metoder som underlättar ditt arbete.
*Faktureras halvårsvis eller årsvis. Tjänsten förnyas automatiskt om den inte sägs upp före sista giltighetsdatum.
Läs villkoren
Läs om Chefakademin+