Chefakademin / Alla ledarskapsutbildningar / Time Management – personlig effektivitet för dig och ditt team

Time Management – personlig effektivitet för dig och ditt team

När allt är viktigt blir inget viktigt. Lär dig att stärka din förmåga till att bli mer proaktiv med planering och prioritering. 

Längtar du efter en egen eller gemensam förståelse för vad som är viktigt, så att du lättare kan identifiera rätt uppgifter vid rätt tillfälle med rätt personer? 

När vi har tydliga målsättningar och identifierar fokusområden kan vi genomföra uppgifter i en takt som vi mår bra av. Prioriteringslistor är ett verktyg för att strukturera din vardag, där du bestämmer vad som ska göras och vad som kan prioriteras bort – vilket också kan vara påfrestande. 

Även när vi har tillräckligt med tid så kan stressen uppstå, vilket handlar om att vi har mycket att hålla reda på och vi känner att det finns en risk att ”tappa saker mellan stolarna”.  Då hjälper sortera, prioritera och besluta av både uppgifter och dig själv! 

Exempel på vad du lär dig: 

  • Jobba hjärnsmart och stärk dina förmågor 
  • Prioritering, prokrastinering, prekrastinering 
  • Arbeta med olika verktyg för din planering och prioritering 
  • Hållbart självledarskap – fokustid 
  • Sortera, prioritera och besluta 

Det här kan du förvänta dig av dagen 

Du får en verktygslåda som kan underlätta din vardag. Petra kommer även ge dig tips på hur du kan avlasta din hjärna med hjälp av AI. Redan på plats får du arbeta praktiskt med din prioritering och planering. Tillsammans med andra börjar du direkt din träning med att förändra dina beteende.

Teori varvas med praktiska övningar och tips. Dagen bygger på att alla deltagare är aktiva och utbyter erfarenheter med varandra.

Petra Brask. Foto: Peter Knutson.
Petra Brask. Foto: Peter Knutson.

UTBILDARE

Petra Brask

Petra Brask är Sveriges främsta expert inom personlig effektivitet. Hon har föreläst för allt från FN till Coca-Cola, varit programledare för SVT:s serie Tidsjakten och skriver böcker och gör poddar i ämnet time management.

Foto: Peter Knutson