Prenumerationsvillkor: Nyhetsbrev Digital HR

Köp- och leveransvillkor Chef.

BAKGRUND
Dessa köp- och leveransvillkor (”Villkoren”) tillämpas vid beställning av varor och tjänster på Chef Stockholm AB:s (”Chef”) webbplats http://chef.se/ (”Webbplatsen”). Vid beställning av varor eller tjänster godkänner du Villkoren enligt nedan. Avtalet uppkommer i samband med att din beställning accepteras.

PRISER OCH BETALNINGSVILLKOR
Alla priser på Webbplatsen anges i svenska kronor, exklusive moms. Vid beställning av varor tillkommer fraktavgift enligt postens taxa.
Du måste vara över 18 år för att få göra en kortbetalning på Webbplatsen.

BETALNINGSLÖSNING
Vid kortbetalning samarbetar Chef med DIBS Payment Services, som är en av Nordens ledande leverantör av betaltjänster via Internet och certifierade enligt kortindustrins nya skärpta säkerhetskrav PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). DIBS säkerhet granskas årligen av såväl VISA och MasterCard.

PERSONUPPGIFTER
När du handlar på Webbplatsen uppger du information som t ex namn, adress, mejladress och telefonnummer. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi behandlar dina personuppgifter med högsta försiktighet i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL 1998:204). Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta då vår kundtjänst.

ORDERBEKRÄFTELSE
När vi mottagit och bekräftat din beställning skickar vi snarast en orderbekräftelse till din e-post med information om din beställning. Kontrollera alltid din orderbekräftelse och kontakta oss snarast om du har några frågor angående din beställning.

LEVERANSTID
Leveranstiden för varor är vanligtvis [2-10] arbetsdagar från beställningsdagen. (Längre leveranstid kan förekomma under semesterperioder) Se även information för den enskilda varan. Vid eventuell leveransförsening meddelas du om detta via e-post. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella prisfel.

ÅNGERRÄTT OCH ÅTERBETALNING
Om du är konsument har du rätt att ångra köpet inom 14 dagar från och med den dagen du har mottagit din vara. Vid beställning av varor gäller ångerrätten gäller bara då varan och förpackning återlämnas i oförändrat skick. Varan får ej vara använd, men förpackning får ha öppnats varsamt. Vid beställning av en tjänst börjar ångerfristen att löpa den dag då beställningen genomförs. Vill du utöva ångerrätten ska du kontakta vår kundtjänst samt, i tillämpliga fall, återsända varan till oss.

Observera att ångerrätten inte gäller beställningar av lösnummer av en tidning eller en tidskrift. Vidare gäller inte ångerrätten för beställningar av tjänster som ska utföras på en bestämd dag eller under en bestämd tid. Ångerrätten gäller inte heller avseende en tjänst som, med konsumentens uttryckliga samtycke, har påbörjats under ångerfristen och där konsumenten samtyckt till att det inte finns någon ångerrätt när tjänsten har fullgjorts, exempelvis utbildning som påbörjas och fullgörs under ångerfristen. Slutligen gäller ångerrätten inte digitalt innehåll som levereras på ett annat sätt än på ett fysiskt medium, exempelvis vid köp av webbaserade tjänster där materialet tillhandahålls direkt via webben, om innehållet med konsumentens samtycke levereras under ångerfristen och konsumenten avstår från ångerrätten.

Om du i egenskap av konsument utövar din ångerrätt kommer vi att återbetala de betalningar vi fått från dig, bland dem också leveranskostnader (men då räknas inte extra leveranskostnader till följd av att du valt något annat leveranssätt än den billigaste standardleverans vi erbjuder). Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 arbetsdagar från och med den dag då vi underrättades om att du ångrar din beställning. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt vid beställningen, om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat. I vilket fall som helst kommer återbetalningen inte att kosta dig något. Vi får vänta med återbetalning tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först.

REKLAMATION
Om du är konsument har du rätt att reklamera en vara eller tjänst om varan eller tjänstens egenskaper avviker från det som avtalats eller som följer av lag. För att reklamera en felaktig vara eller tjänst ber vi dig att omgående kontakta vår kundtjänst samt, i tillämpliga fall, återsända varan till oss.

RETURADRESS
Vid händelse av reklamation eller utövande av ångerrätten ska varan returneras till följande adress:

Chef Stockholm AB Hantverkargatan 78 112 38 Stockholm

KUNDTJÄNST
Kundtjänst kan nås via Chefs reception telefon på 08-555 245 00 (öppettider måndag – fredag kl. 7.30 – 16.00) eller via e-post på [ekonomi@chef.se].

TVIST
Vid eventuell tvist har du som konsument möjlighet att få din sak prövad av Allmänna reklamationsnämnden enligt de regler som gäller för nämndens verksamhet. Du kan få information om Allmänna reklamationsnämndens verksamhet på http://arn.se/ och postadressen är Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm.

Som konsument har du vidare möjlighet att vända sig till EU-kommissionens onlineplattform för tvistlösning. Tvistlösningsplattformen går att finna via http://ec.europa.eu/odr.

FÖRETAGSUPPGIFTER
Chef Stockholm AB Hantverkargatan 78 112 38 Stockholm Org. nr. 556729-1140

Så här behandlar vi dina personuppgifter:

För att underlätta god service, korrekt administration och leverans av din prenumeration använder vi oss av modern informationsteknik för behandling av de uppgifter du lämnar oss. Personuppgifter som du lämnar oss vid prenumerationstillfället behandlas av oss så att vi kan fullgöra prenumerationsåtagandet och för vidtagande av åtgärder som du begärt före och efter tecknande av prenumeration.

Personuppgifter som vi fått vid beställningstillfället behandlas av oss så att vi kan fullgöra prenumerationsåtagandet. Vår strävan är att distribuera tidningen till dig utan störningar. Någon absolut leveransgaranti kan inte utställas och vi ber dig att kontakta oss vid eventuella störningar. En utebliven tidning ersätts i första hand med en förlängning av abonnemanget.

Du som är prenumerant kan bli erbjuden varor eller tjänster från oss eller andra företag. Personuppgifterna kan komma att kompletteras genom uppdatering av t ex adressuppgifter.

Vill du ta del av de personuppgifter vi har om dig, och vid behov begära rättelse, ber vi dig genom att inkomma med en skriftlig, av dig egenhändigt undertecknad, begäran till PUL-ansvarig, Chef Stockholm AB, Hantverkargatan 78, 112 38 Stockholm.

UPPSÄGNING
Du kan säga upp din prenumeration när som helst genom vår hemsida, telefon eller skriftligen. Någon återbetalning gällande förpliktigande som godkänts i dessa användarvillkor görs dock inte.

Vid försenad betalning av avi/faktura kan eventuell påminnelseavgift samt ränta tillkomma på påminnelseavi/faktura.

nyhetsbrev-9

Missa inget!

Chefs populära nyhetsbrev Ditt ledarskap och Din karriär samlar varje vecka det bästa från Chef.se.
  • Konkreta råd i ditt chefskap
  • Användbara metoder och verktyg
  • Relevanta erbjudanden

Relaterade artiklar

aa9i5366
 

Så var Chefdagen

Kardinaler! Partiledare! Google-chefer! Överbefälhavare! Den 12 oktober var det dags för Chefdagen – Sveriges viktigaste ledarskapsseminarium. Häng med i efterhand.
feedback_webb
Annonssamarbete Chef + Workday

Feedback ÄNNU viktigare än du tror

Vill man ha nöjda kunder så gäller det att börja med nöjda medarbetare. Då är feedback en nyckel. ”Vi ser en pay-it-forward-effekt”, säger Mattias Bolander på Workday.
intervjua
Karriär

Så sticker du ut på intervjun – 5 knep

Drömjobbet är inom räckhåll. Men den som intervjuar har tankarna på annat håll. Här är 5 knep för att fånga uppmärksamheten och visa varför du ska få jobbet.

test1
Metodbanken

Testa dig: Hur bra ledare är du?

Chef har kokat ned 20 års erfarenhet av ledarskap till 9 punkter. I vårt test kan du se hur du levererar och bjuda in andra att ge feedback.

lina
 

Maktparadoxen avgör vem som håller i längden

Trodde du att vassa armbågar och hänsynslöshet lönar sig för den som vill nå maktpositioner? Tänk om. De senaste decenniernas ledarskapsforskning visar att positiva beteenden, som skapar lojala sociala nätverk, är det som ger verkligt inflytande.
nishteman-hosseini-3
 

”Två tar över hela mötet – varje gång”

Två talföra medarbetare tar över varje möte – hur styr man upp så alla får säga sitt utan att tappa den informella kreativa stämningen? Det undrar en chef – och psykologen har ett svar.
callermo
 

”Man måste få kräkas lite ibland”

Det finns bara ett sätt att ta hand om de rädslor och den oro man har som chef, enligt Lena Callermo, avdelningschef på Naturvårdsverket. Precis som 38 procent av cheferna i Chefs undersökning säger hon att det viktigaste är att ha människor omkring sig som man kan prata med. Såväl nätverk och andra chefer som partner och vänner.
eliassontopp
 

Chef testar: Dan Eliasson, rikspolischef

Kritik, ifrågasättande och misstro, både i de egna leden och i den offentliga debatten. Få chefer har stått pall för hårdare prövningar än rikspolis­chefen Dan Eliasson. Än sitter han kvar på sitt uppdrag. Så hur är han som chef egentligen?
nyhetsbrev-9

Missa inget!

Chefs populära nyhetsbrev Ditt ledarskap och Din karriär samlar varje vecka det bästa från Chef.se.
  • Konkreta råd i ditt chefskap
  • Användbara metoder och verktyg
  • Relevanta erbjudanden