Seminarium Rekrytering för ledare 18 oktoberTid: Kl. 09-12 (frukost från kl. 08:30)

Plats: Hos oss på Chef, Hantverkargatan 78, 112 38 Stockholm

Pris: 3 995 kr exkl. moms. I priset inkluderas frukost, seminarium, föreläsarnas presentationsmaterial, fika samt lunch.

Vid frågor: Kontakta evenemang@chef.se 
Köp biljett

Så rekryterar du för framtidens organisationer

Vi lever i en disruptiv tid. Den gamla organisationsformen med tydliga klossar i triangelformade organisationsdiagram krackelerar. Digitalisering, demografiska förändringar och de nya generationerna på arbetsmarknaden kräver nya sätt att jobba. Medarbetare måste kunna anta nya roller beroende på vilken uppgift som ska lösas för stunden. De behöver ikläda sig olika roller i olika team – vilket innebär nya krav på dagens och framtidens medarbetare.

Det räcker inte längre att söka efter rätt kompetenser eller erfarenhet. Anpassningsvilja och delaktighet i utveckling är än viktigare i framtidens organisationer. En felrekrytering riskerar inte bara att bli kostsam utan också sätta käppar i hjulet för hela förändringsresor. Där måste du lära dig framtidens rekrytering.

Under detta halvdagsseminarium lär du dig få de bästa resultaten genom en genomtänkt, mer affärsmässigt rekryteringsprocess –  kort och gott att rekrytera på ett modernt sätt.

 

Utbildningen riktar sig mot:

Alla chefer som sitter i en rekryterande position. Chefer som vill lära sig genomföra högkvalitativa rekryteringar som ger bra resultat och som gynnar både företaget och sig personligen.

Du får allt det här:

  • Verktyg för att göra urval av kandidater på bästa sätt: säkerställa objektivitet/matcha gentemot rätt kravprofil/sålla bland CV.
  • Modeller för att genomföra strukturerade och kompetensbaserade intervjuer.
  • Övning i att hantera olika personligheter och människotyper.
  • Tips på hur du förhöjer kandidatupplevelsen och varför det är viktigt att jobba med employer branding.

Målet är att kunna:

  • Se rekryteringsprocessens helhet och klargöra din egen roll och möjligheter
  • Genomföra rekryteringar på ett strukturerat och fördomsfritt sätt
  • Optimera ditt personliga- och företagets varumärke
  •  Säkerställa en optimal och långsiktig rekryteringslösning
  •  Att vid nästa rekrytering känna trygghet i att du anställer rätt person

Köp biljett

Möt experterna

Christine Martin

Christine är grundare av Stardust Search och har arbetat med executive search sedan 2010. Hon rekryterar till VD-roller samt seniora positioner inom marknadsföring, HR, kommunikation och försäljning.

Christine har 15 års operativ erfarenhet från verkstadsindustrin i olika ledande befattningar, senast som Marknadschef på Saab Automobil. Christine har genom sin långa erfarenhet inom näringslivet upparbetat en grundlig förståelse för olika organisationers behov och vad som krävs för att lyckas i den aktuella rollen hon tillsätter. Hon drivs av att utmana rekryteringsbranschen och bidra till organisationers mångfald.

Christine är utbildad civilekonom från Vesalius College i Bryssel och Suffolk University i Boston.

Charlotte Kendel

Charlotte har en internationell bakgrund och erfarenhet från HR och olika ledande roller på internationella marknader. Hon har bl.a. arbetat på Klarna, Capgemini samt på PwC i London och kan efter 20år tillgodoräkna sina kunskaper inom ledarskap, rekrytering och kompetensutveckling av chefer.

Charlotte är en internationellt certifierad coach (ICF) där hon utbildar, coachar och utvecklar individer, företagsledare, chefer, företagsgrupper och organisationer.  Hon har även projektlett olika verksamhetsutvecklingar på organisatorisk nivå och van att optimera strukturer, processer och rutiner.

Charlotte har en BA i Kommunikation, Marknadsföring och PR från Andrews University, USA.

Säkra din plats nu!

Lär dig rekrytera rätt på en halvdag den 18 oktober

Köp biljett

Se alla Chefs seminarier: