Seminarium Rekrytering för ledare 18 oktoberTid: Kl. 09-12 (frukost från kl. 08:30)

Plats: Hos oss på Chef, Hantverkargatan 78, 112 38 Stockholm

Pris: 3 995 kr exkl. moms. I priset inkluderas frukost, seminarium, föreläsarnas presentationsmaterial, fika samt lunch.

Vid frågor: Kontakta evenemang@chef.seKöp biljett

Så blir nästa rekrytering en perfekt match

Tycker du att rekrytering är besvärligt och tidskrävande? Att det tar för mycket energi att hantera många olika personlighetstyper och att det är utmanande att hitta rätt kandidater? I så fall är du inte ensam. Många chefer våndas inför en rekryteringsprocess.

I en tid som beskrivs som ”the war of talents” blir rekrytering allt mer kravfyllt. En felrekrytering är dessutom kostsam, både i tid och pengar, och det blir ett hinder i verksamhetens framgång. Samtidigt öppnar ny teknik upp för nya möjligheter både när det gäller sökning och urval.

Det här seminariet ger dig verktyg och praktisk övning i att rekrytera på ett effektivt och pricksäkert sätt där målet är att matcha rätt person på rätt plats från början.

Målet är att kunna:

  • Se rekryteringsprocessens helhet och klargöra din egen roll/möjlighet
  • Genomföra rekryteringar på ett strukturerat och objektivt sätt
  • Optimera ditt personliga- och företagets varumärke
  • Få verktyg för att säkerställa en optimal och långsiktig rekryteringslösning

Utbildningen riktar sig mot:

Alla chefer som sitter i en rekryterande position. Chefer som vill lära sig genomföra högkvalitativa rekryteringar som ger bra resultat och som gynnar både företaget och sig personligen.

Agenda:

  • Ta ett steg tillbaka och se hur organisationer håller på att förändra sig, hur kandidaternas attityd och förväntningar skiftar och på vilket sätt vi måsta tänka nytt inom rekrytering för att möta dessa förändringar.
  • Hur ser den optimala rekryteringsprocessen ut för dig och ditt företag?
  • På vilket sätt letar man kandidater och hur attraherar vi dem på bästa sätt?

Vad gör vi med kandidater som inte får jobbet? Kan vi bygga en kandidatbas för framtiden med dessa namn?

Möt experterna

Christine Martin

Christine är grundare av Stardust Search och har arbetat med executive search sedan 2010. Hon rekryterar till VD-roller samt seniora positioner inom marknadsföring, HR, kommunikation och försäljning.

Christine har 15 års operativ erfarenhet från verkstadsindustrin i olika ledande befattningar, senast som Marknadschef på Saab Automobil. Christine har genom sin långa erfarenhet inom näringslivet upparbetat en grundlig förståelse för olika organisationers behov och vad som krävs för att lyckas i den aktuella rollen hon tillsätter. Hon drivs av att utmana rekryteringsbranschen och bidra till organisationers mångfald.

Christine är utbildad civilekonom från Vesalius College i Bryssel och Suffolk University i Boston.

Charlotte Kendel

Charlotte har en internationell bakgrund och erfarenhet från HR och olika ledande roller på internationella marknader. Hon har bl.a. arbetat på Klarna, Capgemini samt på PwC i London och kan efter 20år tillgodoräkna sina kunskaper inom ledarskap, rekrytering och kompetensutveckling av chefer.

Charlotte är en internationellt certifierad coach (ICF) där hon utbildar, coachar och utvecklar individer, företagsledare, chefer, företagsgrupper och organisationer.  Hon har även projektlett olika verksamhetsutvecklingar på organisatorisk nivå och van att optimera strukturer, processer och rutiner.

Charlotte har en BA i Kommunikation, Marknadsföring och PR från Andrews University, USA.

rekrytering-3

Du får allt det här:

  • Verktyg för att göra urval av kandidater på bästa sätt (säkerställa objektivitet/matcha gentemot rätt kravprofil/sålla bland CV mm.).
  • Modeller för att genomföra strukturerade och kompetensbaserade intervjuer.
  • Övning i att hantera olika personligheter och människotyper.
  • Tips på hur du förhöjer kandidatupplevelsen och varför det är viktigt att jobba med employer branding.
Säkra din plats nu

Se alla Chefs seminarier: