chef-top-2

Jobba på Chef: Marknadskoordinator med digitalt fokus (vikariat)

Vår marknadskoordinator skall gå på föräldraledighet i januari och vi söker nu en vikarie. som kan ta sig an arbetet med hur vi säljer våra produkter, utformar våra erbjudanden och bistå i traditionellt marknadsarbete. Vi ser gärna att du har ett starkt digitalt fokus och intresse för marknadsföring i stort.

Chef är ett modernt medieföretag som gör Nordens största ledarskapstidning på papper och webb. Papperstidningen når 143 000 chefer varje månad och vi når drygt 200 000 chefer varje månad i våra digitala kanaler. Vi anordnar flera stora evenemang varje år, arrangerar nätverk för chefer och utvecklar ständigt nya typer av redaktionellt innehåll på olika plattformar.

Chef ligger i framkant i den digitala utvecklingen av tidskriftsbranschen. De senaste två åren har vi belönats med flera priser för vår sajt, samt ett innovationspris för vårt jämställdhetsprojekt Battle of the numbers. Senast i mars 2015 utnämndes Chef.se till en av Sveriges 100 bästa sajter.

På Chef får du vara en del av ett härligt och snabbt gäng på runt 15 personer, där alla har tydliga ansvarsområden men jobbar ihop mot samma målsättning: Att ta Sveriges chefer vidare.

Arbetsbeskrivning

Som marknadskoordinator jobbar du med marknadsföring av Chefs samtliga produkter. Tillsammans med marknadschefen driver du arbetet med att utveckla marknadsföringen och försäljningen. Mycket av Chefs fokus ligger på hur vi kan utveckla försäljning och marknadsföring via de digitala kanalerna, webb, nyhetsbrev och i sociala medier. Du har även hand om Chefs nyhetsbrev och är den som ansvarar för hur vi marknadsför oss i sociala medier. Att hålla i och närvara på mässor och producera enklare marknadsmaterial är också en del av din roll. Du kommer vara delaktig i utvecklingsprojekt och kommer att ges ett stort eget ansvar och möjlighet att utvecklas i din roll.

Din profil

Vi söker dig som brinner för marknadsföring och kommunikation och vill ta Chefs satsningar på marknadsområdet till nästa nivå. Du är en person som triggas av att arbeta brett i många kanaler både internt och externt. Du har erfarenhet av SEO-arbete, webbanalys och arbete med sociala medier. Vi ser att du har eftergymnasial utbildning inom marknadsföring eller kommunikation och några års erfarenhet från liknande arbete.

Erfarenhet av e-postmarknadsföring och projekt inom webbutveckling är meriterande och om du har kunskaper i olika system t.ex Apsis, WordPress och Google Analytics. Kan du även hantera Indesign och Photoshop för att ta fram enklare marknadsmaterial är det en fördel. Som person är du van att arbeta självständigt, tar gärna egna initiativ och kan hantera flera projekt samtidigt. Du är ansvarstagande, noggrann och strukturerad med en god känsla för detaljer. För att trivas hos oss på Chef bör du vara prestigelös, flexibel och tycka om att jobba i en föränderlig miljö.

Övrigt

Detta är ett vikariat under ett år med start i december/januari 2016. Vi sitter på Kungsholmen i Stockholm. Tycker du att det här är en tjänst som passar dig är du välkommen med din ansökan. Du skickar din ansökan till marknadschef Per Johnsson, per.johnsson@chef.se. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta Per.

Intervjuer kommer att ske löpande.

nyhetsbrev-9

Missa inget!

Chefs populära nyhetsbrev Ditt ledarskap och Din karriär samlar varje vecka det bästa från Chef.se.
  • Konkreta råd i ditt chefskap
  • Användbara metoder och verktyg
  • Relevanta erbjudanden

Relaterade artiklar

chef_team_tidskriftspriset2017-2-2
Jobba på Chef

Chef söker en säljare till vår contentstudio                        

Chefs innehållstudio har vuxit kraftigt det senaste året och nu vill vi ta nästa steg med en dedikerad säljare. Vi söker dig som är engagerad, kreativ och affärsorienterad.
Anna Palmgren, Arbetsförmedlingen
Annonssamarbete Chef + Arbetsförmedlingen

Tips till chefen: Så här höjer du den digitala kompetensen

Börja med dig själv och våga vara personlig. Det är några av uppmaningarna Anna Palmgren ger till Sveriges chefer. Sektionschefen för digitalt engagemang på Arbetsförmedlingen tipsar om strategier för att höja den digitala kompetensen på arbetsplatsen.
chefdagen_ballog-2
Jobba på Chef

Nytt jobb: Produktionsledare/ marknadsassistent till Chef

Vi är på jakt efter en produktionsledare/marknadsassistent som är noggrann, serviceminded och älskar att jobba digitalt! Du kommer vara en viktig pusselbit hos oss och jobba nära tillsammans med flera avdelningar på Chef.
chefdagen_ballog-2
Jobba på Chef

Nytt jobb: Redaktör till Chefs eventavdelning

Vi letar just nu efter en kreativ redaktör till Chefs eventavdelning som ska stötta och vara en vital del av projektgrupperna kring varje evenemang med fokus på att sammanställa innehåll och program.
chef_webbred
Jobba på Chef

Driven webbredaktör sökes till Chef

Chef växer snabbt. Nu behöver vi toppa laget med ännu en digital stjärna som kan ta Chefs kanaler till nya höjder. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 procent.
chefsokerekonomichef
Jobba på Chef

Chef söker en affärsdriven Ekonomichef

Vi söker nu en ekonomichef till en affärsdriven organisation med ett starkt varumärke.
hinder
Annonssamarbete Chef + Canon

Bli kvitt digitala bromsklossar

Stupa inte på kan-själv-mentalitet och chefens eget ego. Experterna hjälper dig att få flow och lyckas med nästa digitaliseringsprojekt.
chef_pren_ny_oktober_816
Jobba på Chef

Chef söker reporter

Chef växer och når över 300 000 chefer på alla våra plattformar. Nu behöver vi utöka redaktionen med ytterligare en reporter med huvudet fullt av idéer.
nyhetsbrev-9

Missa inget!

Chefs populära nyhetsbrev Ditt ledarskap och Din karriär samlar varje vecka det bästa från Chef.se.
  • Konkreta råd i ditt chefskap
  • Användbara metoder och verktyg
  • Relevanta erbjudanden