Datum: 18 nov, 2020
Plats: Linköping
Sista ansökningsdag: 8 dec, 2020
Kategorier: Ekonomi- och finanschefer

Ansök direkt Tipsa en vän

Lönechef

Arbetsbeskrivning

I rollen som lönechef till Region Östergötland erbjuds du ett omväxlande och utmanande arbete med stort eget ansvar. Du kommer ha det övergripande ansvaret för lönefunktionens uppdrag samt ansvaret för förvaltningen av lönesystemet Heroma. Rollen som lönechef är strategisk, taktisk men även operativ med många kontaktytor såväl internt som externt i organisationen. Tillsammans med dina medarbetare utvecklar, leder och följer du upp Region Östergötlands interna löneprocesser och ser till att verksamheten håller högsta möjliga kvalitet och servicenivå ut mot organisationen. Du kommer att vara drivande i det fortsatta förändringsarbetet med digitalisering av delar inom lönefunktionens uppdrag. Enhetens uppdrag är att leverera tjänster med hög kvalitet i syfte att skapa mervärde för kunderna. Ett mål är att ständigt utvecklas och skapa mer effektiva och kvalitativa leveranser.

Som chef har du ansvar för planering av verksamheten, ekonomi och personal. Du har ett personalansvar för 36 medarbetare beståendes av fyra löneteam med en samordnare samt fyra löneadministratörer i varje team, pensionshandläggare, objektsspecialister samt specialister inom arbetsrätt. Som närmaste chef skapar du delaktighet för att tillvarata kompetensen inom enheten och lyfta fram det bästa hos medarbetarna. Tillsammans med samordnarna leder du det dagliga arbetet. Du rapporterar till HR-direktören och kommer att ingå i HR:s ledningsgrupp.

Utbildning och erfarenhet

För rollen som lönechef söker vi dig som har en akademisk utbildning eller annan utbildning inom löneområdet som bedöms som relevant. Du har flera års erfarenhet inom lön, från lönesystem och flera års erfarenhet av arbete som chef gärna inom löne- eller HR-området. Du har stor vana att implementera processer och driva projekt och har erfarenhet av förändringsarbete, gärna inom digitalisering och automatisering. Har du erfarenhet av att arbeta med kravställning, utveckling och kontakt med systemleverantörer, är även det meriterande.

Personliga egenskaper

Som person söker vi dig som är lösningsfokuserad, driven, initierar aktiviteter och uppnår resultat. I rollen möter du många människor i olika sammanhang och du behöver därför vara kommunikativ, lätt att samarbeta med och lyhörd för verksamhetens möjligheter, utmaningar och behov. Du har god problemlösningsförmåga samtidigt som du har lätt för att höja blicken och se helheten i ett långsiktigt perspektiv.

I ledarrollen skapar du engagemang och delaktighet för att effektivt nå gemensamma mål. Du är ansvarsfull och engagerad i ditt ledarskap. Du har goda ledaregenskaper och tar hänsyn till det större perspektivet med verksamhetens bästa i fokus. Du har god personlig mognad, är trygg, stabil och har självinsikt.

Information och kontakt

Uppdraget som lönechef regleras genom ett tidsbegränsat förordnande. Grundbefattningen är en tillsvidareanställning i Region Östergötland. Tillträde enligt överenskommelse.

Är du intresserad av tjänsten? I denna rekrytering samarbetar Region Östergötland med Experis AB. För mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marcus Kahanek på 011-19 43 54 eller marcus.kahanek@se.experis.com.

Välkommen med din ansökan senast den 8:e december 2020.

Ansök direkt

Utvalda jobb

Chefsjobb

Utvalda jobb

Chefsjobb