Chefakademin söker Program Director

Chefakademin växer och satsar – kom och jobba med våra utbildningar. Nu söker vi en Program Director för Chefakademins portfölj ”Korta fokusutbildningar”

Jobba på Chefakademin
Publicerad

Chefakademin är det självklara valet för chefer och ledare som vill framtidssäkra sitt och organisationens ledarskap. Chefakademin erbjuder en bred palett av utbildning och ledarskapsutveckling kombinerat med moderna redaktionella produkter som tidningen Chef och Chefboken.

I vår snabba tillväxtresa söker vi nu dig som ska ansvara för Chefakademins kortare fokusutbildningar som framför allt erbjuds på distans. Ditt uppdrag kommer vara att utveckla affärsmodellen, innehållet och de pedagogiska formaten för att maximera lärandet. I ditt uppdrag ligger också att hitta nya samarbetspartners och affärsmodeller som skapar ett attraktivt erbjudande i korta format för vår målgrupp. Som Program Director har du en centralt placerad roll i bolaget där du förväntas bidra till innovation och affärsutveckling av branschens bästa erbjudande för ledare.

Dina uppgifter:

  • Utveckla nya utbildningar och tjänster för att bredda Chefakademins erbjudande.
  • Proaktivt finna samarbetspartners och konsulter för utveckling och leverans av Chefakademins korta utbildningar samt vårda relationen med befintliga konsulter.
  • Säkerställa hög kvalitet på genomförande för de utbildningar som du ansvarar för vad gäller innehåll, upplägg, budget, bemanning och planering.
  • Samarbeta med marknad och försäljning för att utbildningarna ska vara attraktiva och uppnå hög volym.
  • Arbeta med att förstå kundernas behov för att hitta de bästa lösningar som ger mest effekt och värde.
  • I rollen ingår det även att bevaka omvärlden, formulera idéer och lösningar samt förädla dem så att de är möjliga att implementera inom ramen för Chefakamins affärsplan.
  • Medverka/leda interna utvecklingsprojekt.
  • Göra och följa upp budget inom ramen för dina ansvarsområden.

 

Vi vill att du:

  • Har erfarenhet av att designa utbildningar för chefer, helst både digitalt och fysiskt.
  • Har erfarenhet av att arbeta som chef eller ledare med goda ledaregenskaper.
  • Har erfarenhet av projektledning och är en van och tydlig beställare.
  • Har relevant akademisk utbildning eller motsvarande kopplat till arbetets innehåll.
  • Har en förmåga att fånga upp konsulter och samarbetsparterners som skapar värde för morgondagens ledare. Du har redan ett nätverk och är nyfiken och aktiv för att utvidga detta.
  • Har förmåga att snabbt omsätta ett kundbehov till ett attraktivt kommersiellt värderbjudande i nära samarbete med marknads- och försäljningsavdelning.
  • Är en skicklig kommunikatör internt & externt
  • Meriterande om du har erfarenhet av att själv genomföra utbildningar, helst för chefer och ledare helst både digitalt och fysiskt.

Som person är du driven, affärsinriktad, prestigelös och har förmågan att arbeta proaktivt. Du drivs av att innovera och kikar nyfiket runt hörnet för att förstå de nya trenderna och utmaningarna för chefer. Du är självgående men inser att du och resultatet blir bättre när olika kompetenser samverkar. Du är kommunikativ, pedagogisk och utvecklingsinriktad.

Du kommer att ingå i en avdelning med tio personer och ett stort nätverk av konsulter. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 procent. Vårt nyrenoverade kontor ligger vid Fridhemsplan i Stockholm.

Märk din ansökan ”Chefakademins fokusutbildningar” och skicka till rekrytering@chefakademin.se.

Vid frågor om rollerna är du välkommen att ta kontakt med rekryteringsansvarig Margaretha Kühne meta@kuhne.seeller utbildningschef Helene Öhman helene.ohman@chefakademin.se. Vi gör urvalet för intervju löpande varför vi uppmuntrar att skicka in ansökan så snart som möjligt.

Skapa ett gratiskonto, prova Chef digitalt för

0:-

  • Tillgång till våra låsta artiklar gratis!

Skapa ditt gratiskonto

Se alla våra erbjudanden